3 dagen geleden bevallen

<p>Hi mama's</p><p> </p><p>Afgelopen dinsdag ben ik bevallen van mijn 2e dochtertje. Nu heb ik er dus zeker wel 3 aambeien bij gekregen waardoor ontlasting mega moeilijl gaat. Ik zit een kwartier op de wc maar er komt niks. </p><p> </p><p>Wat kan ik doen? Iemand tips? </p>

Mijn kraamverzorgster adviseerde gedroogde pruimen. Ik dacht, ja hoor tuurlijk... Maar bij de volgende zorg ik dat er een bak klaar staat! 
Dus... Een paar gedroogde pruimen per dag zou ik zeggen. Die aambeien zijn vervelend, maar zouden vanzelf weer weg moeten gaan. Ennnn... Tandjes op elkaar, het moet er toch uit, haha
Anders zou roosvice laxo ook nog kunnen helpen

Voor smeren op de aambei: vaseline lidocaine zalf. Verkrijgbaar via de huisarts. Opsmeren voordat je naar de wc moet en daarnaast idd zorgen dat de ontlasting soepel wordt  

Zonder gein, bij de dierenwinkel parkietensnavelzalf kopen! Ik ben 2 weken geleden bevallen en op advies van mijn verloskundige dit zalfje erop gesmeerd en het is bij mij helemaal weg gegaan.
Tamara

Curanol zalf + tabletten! Gewoon verkrijgbaar bij de kruitvat of etos. Werkte hier geweldig!! Zou echt de combinatie van beide adviseren. Succes! 

Even wat gebroken lijnzaad door je yoghurt/kwark helpt tegen de hardheid ? En als het pas na een paar dagen op gang komt is dat niet erg toch?! Ik moest ook pas na een dag of 5. Zolang je geen aandrang hebt.. prima komt vanzelf

Terug
Bovenaan