3 dagen teruggezet na echo. Hoe kan dat?

Zou het kunnen zijn dat ze niet goed meten bij de echo of dat het kleintje minder hard groeit? Ik heb gisteren m'n eerst echo gehad en zou vandaag 10 weken zijn maar werd 3 dagen teruggezet. Nu gebeurd dat vaker maar omdat we die maand slechts 1x gevreeen hebben en wel op dag 15 - in theorie de dag van de eisprong - lijkt het me sterk dat die dus pas 3 dagen later heeft plaatsgevonden. Kan geloof ik wel omdat zaadcellen tot 3 dagen in leven kunnen blijven toch. Dan heeft het wel allemaal erg meegezeten. Misschien is de meting wel niet nauwkeurig genoeg?

Hadt ik ook bij de 1ste,wist precies wanneer het gebeurd moest zijn(die maand maar 2 keer gevreeen)toch werd ik een week teruggezet.of dat ooit klopte heb ik altijd mn twijfels over gehad,mn dochter kwam 2 dagen voor de uitgerekende datum.met heel droge handjes en voetjes.iets wat je vaak ziet bij babys die overtijd geboren worden.de verpleegsters in het ziekenhuis vroegen dan ook allemaal of ze overtijd geboren was.
ook bij de 20 weken echo dachten ze dat ik zeker een week verder liep.maar toch hebbe ze nooit de uitgerekende datum bijgesteld.omdat een groeiecho later uitwees dat ze goed op schema groeide,ze was 3720 gram,maar denk echt wel een weekje te laat.
maar ja ze houden je tegenwoordig toch supergoed in de gaten
liefs jootje

Bij mijn eerste was het precies anders om. En dat was helemaal niet mogelijk. Het blijft lastig ze meten je kindje op. De onze is nu 1,8 cm en dat hoort bij net even 8 weken als ze er een mm naast zitten zit ik onder de 8 weken! Snap je, het is maar net hoe ze het aanstippen en misschien is de jouwe net iets kleiner dan de mijne en ben ik verder dan jij terwijl ik 3 dagen later mijn eisprong heb gehad.

Bij de volgende echo kunnen ze het ook zo weer bijstellen.

Terug
Bovenaan