3 e bevalling zwaarder?

Hallo dames, ik had een vraagje aan jullie. Ben net terug van zwangerschapszwemmen, en daar hoorde ik van verschillende moeders dat een derde bevalling vaak tegenvalt, en ook zwaarder is. Klopt dit, of is dat alleen maar een praatje? Ben volgende week uitgeteld van de derde, en dan zit je op zo'n verhalen natuurlijk niet echt te wachten. Moet wel zeggen dat ik meer tegen deze bevalling opzie, maar zelf gaf ik het de schuld aan, Je weet wat er komen gaat, dus je bent meer voorbereid. Hoe denken jullie hierover?   Eigenlijk heb ik twee goede thuisbevallingen gehad, dus moet ik het eigenlijk gewoon op me af laten komen denk ik maar. Groetjes en alvast bedankt voor jullie reactie. Wendy 39w

Hoi,

Volgens mij kan je niet zeggen dat een derde bevalling zwaarder is dan een tweede, iedere bevalling is anders.
Bij mij was mijn derde bevalling niet zwaarder dan mijn tweede maar duurde wel langer. Ik was bovendien ziek, veel hoesten en koorts, dat maakte het niet makkelijker. Verder lag mijn dochtertje er niet helemaal goed voor met haar hoofdje, waardoor de ontsluiting niet zo snel ging maar de weeën waren ook niet heel heftig en makkelijk op te vangen.
Ik heb maar 1 1\2 uur weeën gehad die echt pijnlijk waren, dus dat was wel te doen. Ik had wel de hele dag en avond al weeën die meer met voorweeën te vergelijken waren. Toen ik mocht persen ging het helemaal snel, in 2 min. was ze er. En ik was zelfs  voor het eerst niet uitgescheurd.
Mijn derde bevalling is me dus niet tegengevallen, ik hoop dat jij straks ook op een goede bevalling terug kan kijken.

groetjes, Bianca

bij mij is de1 bevalling 2 dagen en en een nacht geduurd en de 3 was in zeven uur op de wereld geloof de praatjes niet het ligt meestal aan je zelf hoe je er mee om gaat ik heb nu wel van zoiets laat deweeen maar komen   dan heb ik mijn kleintje in mijn armen zelf ben ik nu zwanger van mijn 4 kindje en zie er niet tegen op   de bevalling het komt zoals het komt groetjes van eppie 29 wk

Terug
Bovenaan