3 eitjes

Hoi,
Maandag weer een echo gehad en er zitten er 2 in mijn linkerstok en eentje in mijn rechterstok. Mooi verdeeld dus maar nog niet groot genoeg. Volgens de arts hadden ze een normale grootte voor de 11e dag. Ik heb er weinig verstand van maar hoorde ze een paar keer zeggen 9, 10 mm. Vanmiddag moet ik weer voor een echo. Ik ben benieuwd hoe ze gegroeid zijn. Wel geinig dat het zo allemaal kan, ik vind het wel interessant. Ik zou bijna vergeten dat het doel een babytje is. Weet iemand van jullie hoe groot ze moeten zijn om te laten springen? Fijne dag allemaal! groetjes

hoi, volgens mij moet dat tussen de 16 en 20 mm zitten. Bij mij zijn ze altijd rond de 18 tot 20mm, maar heb ook weleens gehad dat ze groter waren.
groetjes Naatje

Wat spannend!
Een goede vriendin van mij heeft gister haar punctie gehad dus ik ben nu helemaal op de hoogte hoe alles gaat. De grootste moet tegen de 20 mm en alles boven de 14 of 16 mm(dat weet ik niet meer precies) komen dan in aanmerking voor een punctie dus zijn goed genoeg om bevrucht te worden.Zij had ook 3 eitjes alleen is dat voor icsi wel erg weinig. Tijdens de punctie is ook nog 1 verloren gegaan en vrijdag krijg ze te horen of vd 2 eitjes een goede tussen zit..
Wanneer zal bij jou de inseminatie plaatsvinden? zijn drie eitjes normaal voor een iui?

gr
M

Hoi Marielle,
Volgens mij zijn 2 of 3 eitjes goed voor iui en is het ook de bedoeling van de Puregon dat het er max. 3 zijn. Ik spuit 50 mg per dag.  Ik heb laatst een verhaal van iemand gelezen en die spoot 200 mg per dag voor IVF. Kan je nagaan.....    
Volgens mij insemineren ze niet als het er meer als 3 zijn vanwege het risico op een meerlingenzwangerschap. Omdat het voor mij de eerste keer is dat ik spuit weten ze nog niet wat het nu bij mij doet. Ik zit nu op dag 13 dus je zou denken dat ze nu toch wel aardig gegroeid moeten zijn ook omdat ik meestal een positieve ovulatietest op dag 14 of 15 heb. Het zou dus vrijdag kunnen worden, de inseminatie. Nog even vanmiddag afwachten. Ik ben wel blij met de verplichte zomerstop omdat ik uit mezelf nooit zou kunnen stoppen maar merk wel dat het aan me begint te vreten, ik wordt er een beetje moe van. Dus misschien nog een keer in juli en daarna even 2 maanden niks maar lekker zelf rommelen. Ik heb ook al besloten geen ovulatietesten te gebruiken dan. Als dit niet lukt moeten we toch fris uitgerust zijn voor IVF, toch!
Maar genoeg over mij. Hoe gaat het verder met jou? Volgende week woensdag heb je toch de afspraak? Staat het nu op een laag pitje of gaan jullie gewoon zelf vrolijk verder? groetjes

hi Noor,

Mogen jullie zelf beslissen wanneer jullie starten met ivf? Wat duurt het toch allemaal lang he. We zijn nu al bijna 2 jaar bezig en ik wordt dit jaar al 31 jaar!

Anyway, gister kreeg we een brief van het lumc over het feit dat we bijna aan de beurt zijn en 21 juli onze intake gesprek hebben. Dat betekend dat we vlgs mij de 1e cyclus erna gaan beginnen dus half augstus en 4 weken later de zwangerschapstest
Ik had echt tranen in mijn ogen toen ik de brief las want de ivf betekend dat we 30% kans maken per x om zwanger te raken! En dat is heel wat meer dan de kans die we nu hebben. Ik weet dat het zwaar kan zijn maar we willen zo graag een kindje!
Volgende week woensdag hebben we een afspraak met de gyn dus die zal wel een aantal testen gaan doen.
Morgen is je inseminatie he?!

Ik duim voor jullie!

Hi noortje..
Ik raad je aan op op www.nvog.nl te kijken daar heb je nl online uitgebreide folders/info over oa IUI, hier heb ik op aanraden van de gyn op gekeken...daar staat oa in dat ze de eitjes laten springen als ze rond de 18 mm zijn...bij mij waren ze 19x20...
Zou k echt effe kijken!

Succes, t is je eerste keer IUI he.. Ik heb m net gehad...volgende week is mijn NOD, maar k denk dat t niet gelukt is, we hadden 0,5 miljoen zwemmers..in bovenbedoelde folder staat zelfs dat IUI haalbaar is vanaf 1 miljoen..
Wij gaan dan ook waarschijnlijk na nog 1 poging IUI door naar IVF..op aanraden van de gyn..

Heel veel succes en laat s weten hoe t gegaan is!!

Hoi,
Voor ons is het de 4e iui, we hebben 3x zonder hormonen gedaan en nu gaan we voor 3x met hormonen. Maandag wordt ik geinsemineerd. Morgen nog een echo en dan vertellen ze ook hoe of wat met de Pregnyl.

Terug
Bovenaan