3 en half jaar aan het proberen maar lukt maar niet

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal !
ik ben een meid van 23 jaar, en al langer als drie jaar bezig zwanger te raken ..
alleen lukt het maar niet . ben al bij de gynacoloog geweest, heb testen ondergaan, daaruit blijkt dat in gezond ben, tot zover, maar het is nu inmiddels al zo lang aan de gang, ik ben er best onzeker over , ben bang dat ik onvruchtbaar ben.. dat is niet uitgesloten natuurlijk .. ik vraag me af, of iemand ook zoiets heeft meegemaakt. of mij wat positiefs kan vertellen, want soms vind ik het heel moeilijk, dat het niet lukt. mijn moeder, is onlangs bevallen(klinkt raar) maar was een ongelukje , maar wel welkom . ze vond het heel moeilijk om mij te vertellen ze zei, ik had oma moeten worden i.p.v nog een keer moeder.. mijn moeder zelf is 44 jaar .. mijn moeder weet, dat ik in het ziekenhuis loop..  
heeft nog iemand zoiets meegemaakt, en zo ja, waar lag het dan aan?
ik hoop dat alle vrouwen die hier komen , en graag zwanger willen worden, dat het hun lukt !! veel liefs,    linda  

Lieve Linda

Helaas weet ik niemand in deze situatie, wel kan ik je vertellen dat een kennis van mij meer dan 10 jaar bezig is geweest, diverse ivf behandelingen heeft gehad (en zelf betaald) en toen ze met de malle molen stopten, spontaan zwanger zijn geworden. Hun geschenkje is nu 2 jaar oud. Geef niet op

Lydia

Hallo Linda,

Allereerst kan ik me ontzettend goed indenken hoe moeilijk het is om nu ook nog eens grote zus te worden ipv. moeder, want nu word je er ook nog bijna dagelijks mee geconfronteerd.

Wij hebben er zelf dik 4 jaar over gedaan om zwanger te worden, wel hebben wij een hele poos ervan in de medische molen gezeten.
Mijn man had op jonge leeftijd de zaadballen niet ingedaald, dit hebben ze op 9 jarige leeftijd door een operatie verholpen. Achteraf bleek dit te laat te zijn geweest, doordat de ballen zoveel jaren dus eigenlijk in zijn buik hebben gezeten, hebben ze veel te warm gezeten en is de kwaliteit van het zaad vermindert. We hebben eerst verschillende KI behandelingen gehad, maar dit bleek dus echt geen succes te zijn en toen zijn we doorverwezen naar Maastricht voor IVF met ICSI. De eerste behandeling is helaas mislukt, wel hadden we het geluk dat uit de eerste punctie er drie embryo's ingevroren konden worden, dus na de eerste behandeling deze terug laten plaatsen. Maar ook dit zonder resultaat. De tweede poging was voor ons DE POGING, ik raakte dus zwanger en mijn knul is inmiddels bijna 3,5 jaar. Nadat hij een jaar was begon het toch weer te kriebelen en zouden we toch graag nog een kindje erbij willen. Dus opnieuw op de wachtlijst. We kregen toen ook weer een uitnodiging voor een intakegesprek, maar de dag voordat dit plaats zou vinden, kwam ik erachter dat ik spontaan zwanger was (wat volgens de artsen eigenlijk onmogelijk was). Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Maar nog even terug naar jou, hebben ze jouw vriend (of man) zijn zaad al eens nagekeken en hebben ze bij jou ook al alle onderzoeken gedaan, want ik snap eigenlijk niet goed waarom je naar 3,5 jaar nog niet verder bent.

Ik wil jullie heel veel succes en sterkte wensen en hoop dat jullie grote wens heel snel in vervulling zal gaan.

Heel veel liefs

hoi hoi,
bedankt voor jullie reactie!! dat stelt me wel een beetje gerust eerlijk gezegd..
je vroeg of mijn vriend zijn zaad in orde was, maar dat is wel zo, hij is ook getest, ben bij hem blijkt alles goed te   zijn ! ik hoop maar dat het bij mij binnekort ook lukt .. maar is even afwachten   nog.. ifv heb ik nog niet gehad, dus wie weet hoe het allemaal nog loopt. als ik zwanger mocht zijn, laat ik het zeker weten hier ..   moet volgende maand weer naar de gynacoloog , dan hoor ik meer..
groetjes linda  

oh ja, voor ik het vergeet, ik heb zelf een uitstrijkje, en bloedtesten, en een inwendige echo gehad, dat blijkt allemaal goed te zijn bij mij,   dus , waar het aan ligt, ik heb geen idee. .ik ben ook blij jullie mammie,   dat het eerst allemaal zo zwart leek, en dan toch onverwacht zwanger, wat kun je je nog meer wensen dan ! en bij die mensen, die er 10 jaar over gedaan hebben is het ook echt een wonder zeg.. dan verwacht je het al niet meer, omdat het zo lang geduurd heeft, en je geeft dan de moed al op  , zo zie je maar weer  ..   ik blijf hopen ..   liefs linda

Terug
Bovenaan