3 flessen per dag.... veel????

hallo allemaal,
ik zit met een vraag. op dit moment hebben we er EINDELIJK een redelijk schema in gekregen net na de eerste verjaardag. ze zijn inmiddels alweer 13,5 maanden, maar drinken minstens 3 flessen op een dag. nou ja, nacht dus. 1 bij het slapen gaan, een bij het op staan en als ze wakker worden nog een 's nachts.... de laatste week zijn elke dag om 5 of 6 uur alweer op en komt het dus neer op 4 flessen. is dit niet veel? zou ik de hoeveelheid moeten verhogen?? geen fles geven is geen optie want ze hebben echt honger.
maar moet er wel bij zeggen dat ze die 4e fles alleen deze week vragen omdat ze overdag weer geen warme hap willen hebben.... maar vaak slapen ze door en zitten ze gewoon op 2 flessen en af en toe op 3.

groetjes,
Petra

He Petra!

Wat jammer dat de meiden weer wakker worden in de nacht........voor jullie zeker.
Maar goed, mijn mening wordt steeds meer dat onze ukken wel pakken wat ze nodig hebben, tuurlijk zou het fijn zijn dat ze hun warme eten  op zouden eten, maar blijkbaar hebben ze er even geen behoefte aan! En dus worden ze snachts met honger wakker.
Heb je al geprobeerd de laatste fles wat zwaarder te maken met brinta? Zodat ze misschien de nacht wel doortrekken?

Nogmaals, mijn mening, is dat ze pakken wat ze nodig hebben. Dus tja, volgens de boekjes is het wat veel, maar ik zou ze even lekker laten, tot dat de warme prak weer in trek komt.............
Succes!

Liefs Rimke

Hey Petra

Celeno is op het moment ook wat aan het rommelen met eten en is ook net een jaar (vorige week maandag).
Af en toe wil hij amper warm eten en vaak ook maar weinig brood.
Hij krijgt nu peutermelk, dan krijgt hij als hij wakker wordt een fles van 150 in de middag meestal een beker van 100 en laat in de avond nog een fles van 150.
Dus ik weet niet wat jij geeft en hoeveel?
Peutermelk is ook opvolgmelk, maar lijkt weer net iets meer op gewone koemelk.

xx

Hoi dames,
bedankt voor jullie reactie. en idd rimke, ze pakken wat ze nodig hebben.... daarom geef ik het ze ook gewoon. mja, doorslapen is voor mij ook heerlijk :eek:P

ze krijgen bij mij eigenlijk altijd bambix of rijstebloem (snachts) in de fles. als ik ze alleen peutermelk geef, dan hebben ze met 1 uur alweer flinke honger. ze krijgen flessen van 185 ml water, 30 gram melkpoeder en 12/10 gram bambix/rijstebloem. naar mijn idee best stevige flessen. het is niet heel dik met de hoeveelheid die ik er aan bambix ed in doe, maar het vult zeker beter dan niks erbij doen.
het onhandige aan de afgelopen week is, dat als ik ze een papfles geef om 6 uur, ze de fles van 9 of 10 uur niet willen hebben, maar ook geen fruit of brood. als ik ze om 6 uur melk geef, vallen ze helemaal niet meer in slaap.

ben dus nog even opzoek naar de juiste combi.

Groetjes,
petra

Volgens mij zijn de kids rond een jaar weer flink aan het veranderen.
Schema's veranderen weer enorm.
Ik denk dat je kids het idd gewoon nodig hebben en dat het weer even zoeken is.
Het is altijd weer even rommelig en opeens veranderd dat weer en is alles opgelost hihi.
Dat is hier iedergeval vaak het geval.
Misschien dat ze ook weer flink groeien.
Even volhouden!

x

Hoihoi,

Evy is van 16-05 een jaar en krijgt ook nog steeds 2 flessen melk per dag. Reden: mevrouw wil/kan nog niet goed genoeg aan een tuitbeker/gewone beker drinken. Van het cb zal het wel niet mogen, maar als ik de fles weg zou laten, dan zou ze op een goede dag 50cc vocht binnen krijgen, naast boterham, fruit, warme hap en toetje. En dat lijkt mij toch wel erg weinig.

Ook hier goede en slechte dagen met eten. Maar Evy is voor de afwisseling weer eens verkouden en ik zie wat verdikkingen in haar onderkaak. Dus het zal wel een combinatie van vanalles zijn.

Ik zou de flessen nog gewoon blijven geven. Ook ik deel Rimke's mening; ze pakken wat ze nodig hebben.

Succes,
Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

hallo petra,

ik heb veel ervaring met kindjes in deze leeftijd.
het is belangrijk dat je doet waar jij en je kindjes zich goed bij voelen.
ik kan je wel aanraden om ze nog even proberen te laten liggen of slapen als dit lukt om 5 of 6 uur smorgens.
als je ze dan een fles met of zonder pap geeft worden hun"lijfjes" wakker en is slapen er niet meer bij.
ook met het gevolg dat ze er aan wennen en elke dag om die tijd wakker gaan worden.
ik zou ze om 7 uur een goed ontbijt geven.

hopelijk heb je er wat aan.

groetjes

Hoi dames,
het is idd weer een beetje zoeken. ik heb ook het idee dat ze overdag minder goed eten omdat ze alles 's avonds al krijgen. we leggen ze (ook ivm) de warmte met een fles water in bed en vaak hoor je ze wel even, maar meestal gaan ze na een tijdje weer slapen. ze zijn beide van de week ziek geweest... woensdag had brenda 39.3 en vrijdag had samantha 40,1 koorts dus alles is weer even een rommeltje.
maar ik ben nu ook echt alles anders aan het proberen. 's ochtends in bad ipv voor het slapen gaan, meer zelf laten eten en minder diksap. het leren wennen aan thee gaat nog totaal niet, maar water willen ze inmiddels wel dus dat is al mooi meegenomen.
het badje ben ik gaan doen omdat het elke keer een jankfeest was van 45 min. als de ene mee gaat naar de badkamer om in bad te gaan, begint de ander met janken en omgekeerd als de eerste klaar is. 's ochtends hebben ze wat meer geduld.
brood eten ze al 5 maanden zelf, maar fruit ed nog niet. fruit geef ik nu sinds 3 dagen in stukjes in een bakje en dat gaat een stuk beter. ze eten niet alles, maar ik geef 2 of 3 verschillende dingen dus er gaat genoeg in. de warme hap, moet ik nog even bedenken hoe ik dat ga aanpakken zonder een mega smeerboel, maar denk dat het even niet anders kan.

ze slapen trouwens wel meestal door, maar goed sinds ik gehoord heb dat melkflessen en tandjes snachts geen goed idee zijn, wil ik er graag van af. een mooie glimlach is onbetaalbaar, die minuutjes die ik op bed om de flesjes te maken, vind ik minder erg dan de mogelijkheid tot lelijke tandjes....

Groetjes,
Petra

Terug
Bovenaan