3 flessen

Hallo mede mamma's,

Ik heb een dochter van 5 maanden en ze krijgt als groente en fruit.

Ze laat sinds een paar dagen merken we  dat ze wel meer groente wil en dat willen we ook gaan proberen, dan zal ze dus minder melk gaan drinken om 17uur . Mijn concreete vraag is dus mag ze naar 3 flessen als het groente hapje heel goed gaat of moet ik ook na een klein potje groente haar de fles aan bieden.
Hoe moet ik dit aan pakken.

liefs lilly
 
Je kunt allicht het flesje aanbieden na de groente. Ze zal het naar alle waarschijnlijkheid wel laten merken als ze volzit. Als ze dus geen flesje meer wil. Of als ze hem niet helemaal leegdrinkt, kun je gaan minderen of stoppen.
Hoewel je het flesje na de groente in principe moet zien als toetje, dus liever niet helemaal weglaten.
Ik geloof dat er wordt geadviseerd om in plaats van 200cc, 150cc te gaan geven.
Op den duur gaat dit over in een gewoon toetje, bijvoorbeeld yoghurt.


 
Hoi Lily,

Ik weet niet wat er in Nederland geadviseerd wordt, maar hier in België gaan ze ervan uit dat als je kleintje 150g groenten of fruit op kan, er een flesje mag wegvallen. Ik dacht dat dat ongeveer overeenkomt met een klein potje? Ben ik niet helemaal zeker van hoor, ik maak meestal vers, en moet het dus wegen. Dus dan wordt het bij 150g groenten nog maar 3 flesjes, en als ze ook 150g fruit eten nog maar 2. Nu heb je natuurlijk ook grote eters, en die hebben aan zo'n klein potje niet genoeg, dus dat wordt toch een beetje uitproberen. Succes!

Groetjes,
Marian
 
Zoals ik heb begrepen is 3 flessen (600cc) opvolgmelk voldoende.
Volgens het CB staat 600 cc opvolgmelk qua voedingswaarde gelijk aan 1000cc beginmelk. Ik mag haar zoveel groente geven als ze zelf wil.

Mijn dochter is volgende week pas 6 maanden, dus ze krijgt nu nog geen opvolgmelk. Haha maak eerst even de voorraad op.
Ze vraagt de ene dag om 4 flessen en de volgende dag om 5. Ik laat dat nog maar even zo. Ze krijgt nu ook nog maar potjes voor 4 maanden. Alles gaat al zo snel, ik  laat haar darmpjes eerst maar even rustig aan alles wennen.

Op zich zou 3 flessen denk ik wat weinig zijn, maar als ze het echt niet opdrinkt zou ik het niet opdringen. Als ze het wel neemt, zou ik het nog even zo laten.

Nina


 
Terug
Bovenaan