3 flesvoedingen

Mijn zoontje is nu bijna 6 mnden, en ik ben net weer naar het CB geweest. Nu mochten we overstappen naar 3 flesvoedingen, fruit en groente. Tussendoor nog diksap of lauwe thee... Maar dat is dus een probleem, hij drinkt het wel, maar weet denk ik niet wat ie met dun drinken aan moet want hij spuugt het weer uit..
Is dit een kwestie van wennen? En daarbij hoeveel vocht zou hij nu binnen moeten krijgen? Want ik wil natuurlijk niet dat ie uit gaat drogen..

groetjes
 
Van het CB heb ik begrepen 500 ml. pd. ( in fruit en groente zit nl ook vocht). Anders misschien wat dikker drinken aanbieden, bijv. diksap verdikt met wat liga, yochurt verdunt met water.

Succes
 
Mijn dochter was een heel slechte drinker ( 180 cc melk in pap en soms maar 90cc over een hele dag), maar uit fruit en groente haalde ze veel vocht. Gemiddeld is het idd 500cc. En met diksap had ze in het begin ook moeite. Ik heb er even meegewacht en eerste lauwe thee aangeboden. dat vond ze erg lekker, en bij 8 maanden ging diksap er ook in.
Succes!
 
lauwe thee heb ik ook al geprobeerd... ook niks. liga in het flesje diksap gedaan... hielp ook niet. dus of hij snapt het dunne spul niet of hij heeft geen dorst. want hij krijgt wel genoeg melk, en fruit en groente gaat er ook heel goed in. ik hoop dat het gewoon wennen is, want alleen melk willen drinken werkt straks echt niet meer..
 
Terug
Bovenaan