3 follikels gesprongen

<p>Goedemorgen,</p><p>zal me even voorstellen, ben 25 en er is pcos geconstateerd nadat ik niet zwanger werd na een miskraam 1,5 jaar geleden. </p><p>deze ronde mochten we beginnen met Clomid 50. Vrijdag onze 1ste echo gehad er zaten 3 follikels, 2 van 17,5 1 van 18. We kregen de opdracht om geen gemeenschap te hebben. ( dit ook niet gedaan)  gisteren moesten we terug en wat blijkt alle 3 gesprongen. En we hebben het donderdag op vrijdag wel gezellig gehad.</p><p>volgens de arts konden we 2 dingen doen, morning-afterpil proberen ( werkt niet goed meer naar ovulatie ) of afwachten en hopen op het beste. <br /><br /></p><p>Een heel verhaal, zijn er misschien met dezelfde ervaring? Maak me een beetje zorgen, 3 is teveel. <br /><br /></p><p>Groetjes, </p>

Geen eigen ervaring, maar ik ken er een van een drieling en zij zijn heel goed opgegroeid, maar ik begrijp je dilemma. 
Je zult denk ik echt met je partner moeten kijken of jullie denken het aan te kunnen. Ik zou persoonlijk alles aangrijpen als ik al in zo'n traject zat om zwanger te worden. Als er al 3 zich goed zouden ontwikkelen en ook nog eens allemaal innestellen (want dat moet natuurlijk ook nog eens allemaal goed gaan) dan ben je wel in 1x klaar (mits je er geen 4 of meer wil). 

Tja, een keuze die je zelf moet maken. Als ze alle 3 snel splitsen, dan heb je in theorie ook nog kans op een zesling. Zo'n pil schijnt inderdaad na de ovulatie niet meer (goed) te werken. Een meerlingzwangerschap is heel zwaar, maar aangezien jullie al zo lang bezig zijn zou ik zelf denk ik afwachten. Veel succes!

Los van een drieling aankunnen zijn er natuurlijk meer gezondheidsrisico's dus daar zou ik ook echt over nadenken. Misschien is er geen een bevrucht maar er is zo te horen echt een kans op een meerling en daar zijn ze niet voor niets terughoudend mee. 
Moeilijke keuze die je zelf zal moeten maken. 
Het positieve is zo te horen wel dat de stimulatie aanslaat.  Mocht het deze ronde niet raak zijn schept dat hopelijk wel hoop voor een volgende ronde. 

Los van een drieling aankunnen zijn er natuurlijk meer gezondheidsrisico's dus daar zou ik ook echt over nadenken. Misschien is er geen een bevrucht maar er is zo te horen echt een kans op een meerling en daar zijn ze niet voor niets terughoudend mee. 
Moeilijke keuze die je zelf zal moeten maken. 
Het positieve is zo te horen wel dat de stimulatie aanslaat.  Mocht het deze ronde niet raak zijn schept dat hopelijk wel hoop voor een volgende ronde. 

Wij hebben voordat wij het ivf traject ingingen iui gedaan met ook 3 folikeles. Juist wij hebben er toen bewust voor gekozen om wel te klussen omdat de kans zo klein was en we al zolang bezig waren. 
idd kijk of je het finaniceel aankan.
overigens hadden we hele goede hoop maar was op niet uitgedraaid, daarnaast kan het natuurlijk goed dat er maar 1 of 2 bevrucht. 

succes 

Terug
Bovenaan