3 hoog...

Hai Allemaal!

Ik ben nu 28 weken en 4 dagen zwanger, en ben me nu een beetje aan het orienteren op de bevalling.

Aan de ene kant zou ik graag thuis bevallen. Lekker mijn eigen spulletjes om me heen en zo. Het is wel niet echt ruim, dus zit me af te vragen hoe dat allemaal moet, en waarschijnlijk zouden de katten uit logeren moeten (zij begrijpen het woord NEE niet ;-)).

Het probleem is echter dat ik op 3 hoog woon. De VK heeft al gezegd dat als er iets mis zou gaan ze me het huis uit zouden moeten takelen (en dat doen ze dus niet). Dus de vraag is nog een beetje of ik uberhaupt thuis MAG bevallen.

Nu begin ik langzaam te denken dat het misschien toch veiliger is om in het ziekenhuis te bevallen (ook omdat ik bloedarmoede heb) alleen het is zonder medische indicatie zo ontzettend duur!

Wat zouden jullie doen en waarom?
Hoop snel wat te horen!

Liefs,
Lenneke

Je kan gewoon thuis bevallen, maar als je toch naar het ziekenhuis moet dan komt de brandweer om je uit het huis te takelen.Da's niet zo leuk als alle buren komen kijken, maar het kan dus wel!

Hoi Lenneke,

De verloskundige is inderdaad niet degene, die je van drie hoog naar beneden takelt in het zeer zeldzame geval dat zulks nodig mocht blijken. dat doet inderdaad de brandweer. Mijn verloskundige vond 3 hoog geen bezwaar.

In principe verlaat je je huis niet, tenzij er iets misgaat. Dan ga je, zolang dat mogelijk is, via de trap naar beneden. Alleen als het personeel van de ambulance (en dat is dus NIET je verloskundige--in dit geval ben je echt al een heel eind heen, want anders ga je bijvoorbeeld in je eigen auto, en wordt er geen ambulance gebeld) het niet verantwoord vindt om je via de trap te laten gaan, wordt de brandweer door hen gebeld.

Wat je wel even kunt doen, als je je daar echt zorgen om maakt is, is even checken of het raam eruit kan, als je aan de straatkant geen balkon hebt. Dan ga je daardoor.

Ik heb het anderhalf jaar geleden meegemaakt, dus het is wel zeldzaam, maar het kan wel voorkomen. Inderdaad de hele straat komt kijken, dat maakt je op dat moment geen zier uit, en ik kan je verzekeren: niemand heeft het er meer over hoor.

Wat je poezen betreft: die vinden al dat gedoe om dat bed met al die vreemde mensen helemal niets en verstoppen zich aan de andere kant van het huis. Geen zorgen. Leg aluminiumfolie in het wiegje als je kindje er niet ligt, en dan is dat nestje voor hen ook niet interessant meer.

Succes,
michelle

Hai!

Bedankt voor de reacties!
Dan ga ik toch maar kijken of ik gewoon thuis kan bevallen. Lekker mijn eigen muziek op en zo :p En van tevoren mijn koelkast volstouwen met lekkere hapjes voor erna ;-)

Michelle, wat mijn katten betreft, die zijn errrug lastig! Ze lijken er plezier in te hebben om altijd NET zich geen snars aan te trekken van een bende mensen als het NIET uitkomt ;-) De een zal zich waarschijnlijk in eerste instantie verstoppen, de ander is zo nieuwsgierig als de pest ;-)

Ach... Dan moeten ze op het moment supreme maar even genoegen nemen met de kamer waar hun kattenbak en eten in staan.

Wat het ledikantje betreft: We houden de babykamer zeker in het begin veel dicht, want onze katten toveren ALLES tot nestje om (Wasmand, al dan niet vol, Doos boven op een kast waar ze eigenlijk niet op zouden moeten kunnen komen, plastic zakken, het iniemini gaatje tussen de video en de dvd ;-))

Lenneke

De commode is ook een heerlijk poezenplekje en de omslagdoek. En...het voeden, dat vonden mijn 'heren' ook o zo gezellig. Lekker tegen mijn drinkende dochtertje aan spinnen. Erg leuk.
Maar echt, met bij de bevalling heb ik ze niet gezien.

Groetjes,
michelle.

haaaaaaai iedereen
ik woonde tijdens de 1e bevalling ook op 2 hoog en mocht gewoon thuisbevallen... alles ging perfect tot het moment dat ik 3 weken later in de supermarkt liep!! ik begon gigantisch te bloeden, ben toen als een gek naar huis gerend. gelijk verloskundige gebeld, die gelijk de ambulance en ik mocht toen proberen om over de balustrade naar de lift te lopen. nou de deurdrempel heb ik net gehaald en toen zakte ik in mekaar, en ineens lag ik weer in men bed. toen heeft de brandweer mij maar via het balkon naar beneden getakeld, doodeng, maar wel weer een ervaring rijker!!en was gelijk een bekende zeeuw! (een dag later stond ik in de pzc krant). in het ziekenhuis bleek er nog een bijplacenta in men baarmoeder te zitten dan komt heeeel soms voor, vandaar dus die bloeding. na een curetage en drie dagen verder mocht ik weer naar huis... ik had het overleeft!!
met deze ervaring rijker moet ik nu in het ziekenhuis bevallen, en daar baal ik eigenlijk stevig van, want ik vond het een geweldige ervaring om thuis te bevallen.
nou niet meteen bang worden van dit spookverhaal, soms gebeuren deze dingen nou eenmaal. en je ziet.. hoe extreem dingen ook kunnen zijn je gaat niet zomaar dood hoor!!
groetjes en ik wens je een hele fijne thuisbevalling toe!!

Terug
Bovenaan