3 jaar en nog niet zindelijk.

Hoi onze dochter van 3 heeft nog niks in haar hoofd van zindelijk worden. Ze draagt nog steeds dag en nacht een luierbroekje. Van de week wilde ze ineens geen luier meer aan en heeft toen een uur zonder luier gelopen en ineens plast ze (nadat we haar 1 minuut vantevoren op het toilet hadden gezet) op de vloer. Als ik haar regelmatig op het toilet zet of op het potje dan zegt ze "het is kapot het doet het niet doen de luier maar weer aan" heeft iemand een oplossing?

Groetjes Rachelle
 
Hoi,

Mijn dochtertje is 3 geworden deze zomer en weigert ook om zindelijk te worden
Ze wil en moet een luier om. Als ik haar expres rond laat lopen zonder, weet ze niet hoe snel ze om een luier moet vragen (lees: roepen).

Ben ook een beetje radeloos. Heb haar beloond als ze een (enkele) keer op het potje plaste, heb boekjes gehaald en gelezen, heb haar overal bij betrokken etc. etc.

Ze heeft ook geen ouder broertje of zusje waarvan ze het af kan kijken. Ze is gewoon ook lui denk ik.

HELP !!

Groetjes, Debbie
 
Hoi,

Mijn zoon van ruim 2,5 jaar is nog niet zindelijk. Zijn vriendinnetje van bijna 3 echter wel. Haar moeder (mijn vriendin) heeft het volgende gedaan. Allereerst samen een paar leuke onderbroekjes en een wekkertje (van Pooh) met alarmfunctie gekocht. Luierbroekje uit en onderbroekje aan. (ze gaf zelf aan dat ze het wel wilde) Alarm gezet op 1 uur verder. Potje klaargezet, en zo gauw het alarm ging mocht zij de wekker uitdoen en op het potje. Het heeft een paar dagen stug volhouden gekost, maar met 2 weken was ze zindelijk! Mijn zoon heeft hier nog geen zin in. De pot en plassen op de wc interesseerd hem niks. Wij wachten dus nog even. Ik hoop dat jullie wat met mijn verhaal kunnen.

Groetjes, Kat
 
hoi,
geef toe,wél goed gevonden van je dochter,
'het is kapot.."
maar goed,myn zoontje van drie wil ook niet de luier uit,
ja enkel als hy een poepbroek heeft,maar dan wil hy wél een nieuwe..
ik heb er ook al alle truukjes op losgelaten,
kalender maken ,belonen,in de woonkamer een potje,..
hy doet hetzelfde als je dochtertje..plast op de grond als hy nét van het potje komt..
ach,ik maak me er niet meer zo druk over,
jy hebt het geluk dat je dochtertje tenminste wél praat,
ik heb er hier zo eentje die kan praten maar het regelmatig gewoon vertikt!
misschien moet je met haar eens een boekje lezen
(de kleine mol die wou weten wie er op zyn kop gepoept had,zoek ik nog steeds,is een hele leuke)
over het wc gebeuren...zit ze op kdv?myn zoontje sinds anderhalve maand,
hy vind het fantastisch,leert véél by van de andere kids..
en daar vertelden ze me dat zindelyk worden echt op een paar weken kan,
als ze het begrypen..
dus ,ik heb hoop,
en wacht met je mee  geduldig af of er nog meer tips binnenkomen
groetjes,anne
 
hoi dames,
ik heb hier nog geen ervaring mee maar wil toch even reageren.
(mijn zoontje is bijna 2jr maar ben er nog niet mee bezig).
als een kind naar de "hogere"school gaat gr3 hoeven ze pas zindelijk te zijn. en meestal is dat met een jaar of 4.
blijven proberen maar hoe graager jij het wilt hoe minder het kind.
dat is wel mijn ervaring met andere dingen want mijn zoontje is met alles hij doet niks volgens het boekje. maar hoe meer ik hem stimuleer hoe minder hij doet en wil.

succes ermee
ik zal het straks ook krijgen en het lijkt me best vervelend dat het lang duurt want je wil immers  gewoon van die luiers af

gr moni
 
Hi,

Mijn dochter (de tweede) is nu  net zindelijk. We hebben er in de herfstvakantie even tijd voor genomen (heb ook nog een baby van vier maanden) even met zijn tweeën dus...

Als ze in haar niksie loopt, laat ze het idd gewoon lopen... maar als ze een onderbroek en lange broek aan heeft en ze laat het lopen, vindt ze het plots wel ontzettend vies.... Gelukkig hebben wij een plavuizen vloer en konden wij ongelukjes zo opdweilen.....

We hadden wel een afspraak met haar gemaakt. Duidelijk gezegd dat ze nu ze drie was toch echt naar de wc moest net zoals mama en papa (wij laten ze ook meekijken... deur is altijd open, tenzij er visite is natuurlijk). Volgend jaar ga je naar school en op school draagt niemand een luier!

Ze had binnen een dag door dat even plassen op de wc, sneller klaar was dan naar boven en schone kleren aan.... (kon ze dus niet verder spelen)
Mijn oudste dochter moesten we toendertijd omkopen met cadeautjes... er lagen dan stickerboekjes voor haar klaar (duidelijk in het zicht) en daar mocht ze pas mee spelen als ze op de wc geplast had.... de volgende dag kreeg ze het cadeautje pas na vijf keer plassen, en zo verder....

Voor het boodschappen doen deed ik ze de eerste tijd nog wel weer even een luier om, puur omdat niet overal binnen een minuut een wc gevonden is...... Zodra we weer thuis waren ging hij dan weer af.

Succes! Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan