3 jaar OVV, laatste halte voor IUI. Acupunctuur en aspirine, wie nog meer?

<p>He allemaal, ik ben een tijdje niet zo actief geweest omdat ik het "loslaten" (who am I kidding) een kans wilde geven. Nouja geen succesverhaal daarvan dus, dus ik ben erweer!</p><p>Na de uitslag van de onderzoeken begin dit jaar hebben ook wij de stempel "onverklaarbaar verminderd vruchtbaar" gekregen. Zoals zovelen hier zeggen, heel fijn dat alles werkt maar ergens hoopte je dat er iets gevonden zou worden waaraan ze iets kunnen doen. </p><p>We moesten een half jaar proberen op eigen kracht, en deze maand zouden we dan met IUI mogen beginnen. In ons ziekenhuis doen ze dat alleen met hormonen, en daar zit ik nog niet zo op te wachten. Juist omdat alles dus goed werkt. </p><p>Inmiddels heb ik / hebben we het volgende geprobeerd:</p><p>* Overgestapt van Davitamon mama compleet, naar Vitakruid mama dag & nacht (zit actief B12 en foliumzuur in dat beter opgenomen zou worden);</p><p>* Tarwekiemolie, teunisbloemolie, visolie;</p><p>* 2 cyclussen gegeten volgens de traditionele chinese geneeskunde;</p><p>* Shativari capsules;</p><p>* Don Quang capsules;</p><p>* Mindfulness, visualisatie training etc;</p><p>* Nog meer bewegen dan normaal;</p><p>* Andere baan (niet perse hierom, maar wel minder stress);</p><p>Ik heb nu dus een boek gelezen van Dr. Alan Beer. Een Amerikaanse fertiliteitsarts. (je kunt zijn e-book kopen op bol mocht je geïnteresseerd zijn) en hij zegt dus dat onverklaarbaar verminderd vruchtbaar niet bestaat. Er is altijd een verklaring. Hij gooit het dus over een andere boeg waaronder niet ontdekte auto-immuun stoornissen bijv. Vrouwen die bij hem het traject in gaan krijgen standaard heparine, aspirine en prednison voorgeschreven tot iig 12 weken zwangerschap. </p><p>Nou ik heb overleg met mijn huisarts want ik wilde wel eens geprikt worden op de stoornissen die hij in dat boek noemde. De huisarts vind het echter kolder en gooit het op dat we gewoon pech hebben. Nog steeds na 3 jaar. :) nouja die medicatie krijg je alleen op recept en prikken wilde ze niet. </p><p>Deze cyclus gebruik ik dus dagelijks 1 baby asprine van 100mg. Dat zou eventuele ontstekingen waar ik me niet bewust van ben voorkomen en de bloedtoevoer naar de baarmoeder verbeteren waardoor innesteling een grote kans zou moeten hebben. </p><p>Verder heb ik vrijdag voor het eerst acupunctuur en ga ik over 2 weken naar een reiki persoon. </p><p>Dit alles in het kader van dat ik dan kan zeggen dat ik echt alles heb geprobeerd voordat ik aan die hormoonrommel begin. </p><p>Wie van jullie heeft ervaring met acupunctuur, aspirine of reiki? En dus ook direct voor de mensen die uit het bovenste rijtje iets willen proberen, bij mij heeft het niet gewerkt :) </p>

Jeetje zeg wat naar dat de huisarts niet mee wil werken! Je zou toch denken dat ook zij alles willen doen om je te helpen en wat is nou bloedprikken?

Ik heb geen ervaring met aspirine voor de zwangerschap, ik gebruik het nu voor een betere doorbloeding van de placenta.

Ik kreeg vorig jaar de boodschap; ga maar afvallen eerder doen wij niks voor je. Ik werd daar wat kriebelig van, maar dacht ook deze kans grijp ik om zonder hormonen zwanger te worden.

Ik lees dat je gegeten hebt volgens de Chinese geneeskunde, nou weet ik niet wat je daarin hebt aangepast en misschien heb je het al wel geprobeerd maar wilde het je toch meegeven. Ik ben zelf zo hormoonproof mogelijk gaan eten, koolhydraatarm, zo min mogelijk koemelk (in plaats daarvan plantaardig maar geen soja), veel groenten, zo min mogelijk varkensvlees. Ik ben na ongeveer een maand flink ziek geweest (of het nou ontgiften was of gewoon griep weet ik niet) en de maand erop had ik een positieve test in handen.

Ik heb natuurlijk geen idee of dit voor jou kan helpen, maar ben Iris de Goede gaan volgen op Instagram en kreeg daar veel tips van mee die geholpen hebben.

Ik hoop dat je jezelf niet uit het veld laat slaan en misschien ergens een second opinion kan aanvragen voor het bloedprikken! Heel veel succes ☺️

Wat super dat je zwanger bent geraakt zonder hormonen! Ik kan me voorstellen dat je in eerste instantie wat kriebelig werd van dat bericht "ga maar afvallen". Maar geweldig dat je nu zwanger bent!
Ja eten volgens de chinese geneeskunde houd in principe ook in, zoveel mogelijk "puur" eten, en dan naar gelang de fase van je cyclus meer "koud" eten (fruit / sla etc.), "warm" (soepen, rijst etc.) of eiwitrijkt biijvoorbeeld. Verder eten we sowieso al weinig koolhydraten en geen varkensvlees meer. Mijn huid reageert nogal op varkensvlees dus daar zijn we maar mee gestopt haha. 
Bijzonder eigenlijk hoe dat allemaal met elkaar in verband staat he! Ik ga in ieder geval Iris de Goede volgen, wie weet haal ik er nog niets uit. Bedankt voor de tip!

Wat raar dat je ziekenhuis niet meewerkt aan IUI in natuurlijke cyclus. in ben behandeld in Tilburg ETZ en daar doen ze het wel. ik ben bij de eerste zwanger geraakt van IUI6 en nu zwanger van IUI3, zonder hormonen. 

Wel is het zo dat mijn man retrograde ejaculaties heeft en het probleem dus niet geheel bij mij ligt. Is jouw man al onderzocht en wat is er gedaan? Wij kwamen er na 3 jaar pas achter dat het zo was omdat er 1 zaadonderzoek gedaan was en net die ene keer zat er dus wel voldoende zaad in. Pas toen de mannelijke fertiliteitsarts in Tilburg zich verbaasde, en zei: 1 keer is geen keer met zaadonderzoek, ging het balletje rollen. Volgende keer was er nauwelijks ejaculaat, zoals wij zelf vaak merkten maar werd niet serieus genomen, en toen is hij naar de uroloog gestuurd en na wat testjes kwamen we erachter. 

ha Lewis, leuk dat je reageert. Altijd fijn om mensen te spreken die linksom of rechtsom zwanger zijn geraakt. Dat geeft de burger moed!
Ja wij zijn beide door het standaard OFO traject gegaan. Dus ik heb een cyclusanalyse gehad met prikken op progesteron etc. dat was allemaal prima. Vriend heeft een zaadonderzoek gehad, exacte waardes weet ik niet meer maar zijn VCM was 23,9 en dat schijnt gewoon goed te zijn. Daarna heb ik nog een HSG gehad en ook die was prima. Verder gezonde levenstijl etc. dus vandaar dat we het ondanks dat we al 3 jaar bezig zijn nog maar even moesten proberen. 
Wat is een retrogade ejaculatie? En was de uitslag van jouw man bij het eerste zaadonderzoek ook echt goed dan? 

Retrograde ejeculaties betekent dat het ejaculaat naar de blaas gaat ipv de normale weg de penis uit. Mijn man heeft het meestal, en soms komt er wel een kwakje uit. Dat ene zaadonderzoek kwam er wel iets uit. wij gaven al 2 jaar aan dat hij wel erg weinig sperma had. Maar dat werd steeds afgedaan met dat het ene onderzoek dat gedaan was gewoon goed was. Bleek dus toch niet goed te zitten en in Tilburg zei hij ook dat zaadonderzoek nog een keer herhaald hoort te worden na een paar maanden. al die tijd heb ik me suf gezocht naar waarom mijn lichaam het niet wilde doen, onverklaarbaar, alle spullen aanwezig, maar er werd geen baby van gemaakt. Bleek dus toch mn man te zijn en die had een heel goed te verhelpen probleem. 

Bij ons moest het dus uit zijn urine gewassen worden voordat het bij mij geinsemineerd kon worden. 

Terug
Bovenaan