<p>He allemaal, ik ben een tijdje niet zo actief geweest omdat ik het "loslaten" (who am I kidding) een kans wilde geven. Nouja geen succesverhaal daarvan dus, dus ik ben erweer!</p><p>Na de uitslag van de onderzoeken begin dit jaar hebben ook wij de stempel "onverklaarbaar verminderd vruchtbaar" gekregen. Zoals zovelen hier zeggen, heel fijn dat alles werkt maar ergens hoopte je dat er iets gevonden zou worden waaraan ze iets kunnen doen. </p><p>We moesten een half jaar proberen op eigen kracht, en deze maand zouden we dan met IUI mogen beginnen. In ons ziekenhuis doen ze dat alleen met hormonen, en daar zit ik nog niet zo op te wachten. Juist omdat alles dus goed werkt. </p><p>Inmiddels heb ik / hebben we het volgende geprobeerd:</p><p>* Overgestapt van Davitamon mama compleet, naar Vitakruid mama dag & nacht (zit actief B12 en foliumzuur in dat beter opgenomen zou worden);</p><p>* Tarwekiemolie, teunisbloemolie, visolie;</p><p>* 2 cyclussen gegeten volgens de traditionele chinese geneeskunde;</p><p>* Shativari capsules;</p><p>* Don Quang capsules;</p><p>* Mindfulness, visualisatie training etc;</p><p>* Nog meer bewegen dan normaal;</p><p>* Andere baan (niet perse hierom, maar wel minder stress);</p><p>Ik heb nu dus een boek gelezen van Dr. Alan Beer. Een Amerikaanse fertiliteitsarts. (je kunt zijn e-book kopen op bol mocht je geïnteresseerd zijn) en hij zegt dus dat onverklaarbaar verminderd vruchtbaar niet bestaat. Er is altijd een verklaring. Hij gooit het dus over een andere boeg waaronder niet ontdekte auto-immuun stoornissen bijv. Vrouwen die bij hem het traject in gaan krijgen standaard heparine, aspirine en prednison voorgeschreven tot iig 12 weken zwangerschap. </p><p>Nou ik heb overleg met mijn huisarts want ik wilde wel eens geprikt worden op de stoornissen die hij in dat boek noemde. De huisarts vind het echter kolder en gooit het op dat we gewoon pech hebben. Nog steeds na 3 jaar. nouja die medicatie krijg je alleen op recept en prikken wilde ze niet. </p><p>Deze cyclus gebruik ik dus dagelijks 1 baby asprine van 100mg. Dat zou eventuele ontstekingen waar ik me niet bewust van ben voorkomen en de bloedtoevoer naar de baarmoeder verbeteren waardoor innesteling een grote kans zou moeten hebben. </p><p>Verder heb ik vrijdag voor het eerst acupunctuur en ga ik over 2 weken naar een reiki persoon. </p><p>Dit alles in het kader van dat ik dan kan zeggen dat ik echt alles heb geprobeerd voordat ik aan die hormoonrommel begin. </p><p>Wie van jullie heeft ervaring met acupunctuur, aspirine of reiki? En dus ook direct voor de mensen die uit het bovenste rijtje iets willen proberen, bij mij heeft het niet gewerkt </p>