3 KIDS EN SPANJE

Hallo meiden, ik hoop dat een aantal van jullie mij kunnen helpen het is namelijk zo mijn man en ik hebben het er al een jaar over om naar Spanje te gaan verhuizen, maar punt 1 ik heb 3 kleine kinderen ( 3,5 , 2 en 3 mnd) het  wel en wee in Spanje en eigenlijk de grootste punt het achter laten van mijn mama daarom zoek ik meiden die het ook hebben meegemaakt en die me er meer over kunnen vertellen als we het gaan doen deze hele grote stap dan is het zeker wel in 3 jaar dus in feite tijd zat maar mijn man wil eigenlijk volgend jaar al WIE KAN MIJ HELPEN?????

Alvast bedankt

Groetjes, Renata
 
Hai,

Ik heb het niet zelf meegemaakt, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken.... Voor de kinderen zou het niet veel uitmaken, des de jonger ze zijn, des de beter ze de taal etc. oppakken. Maar voor jou lijkt het me erg moeilijk. Hij heeft daar zijn baan, de kinderen hebben school, maar jij hebt daar eigenlijk weinig.
Nou hangt het er natuurlijk ook van af hoe makkelijk je vrienden maakt..... Als je zo weer een vrienden/kennissenkring opgebouwd hebt, is het te doen.
Ik zou mijn eigen vangnetje hier echter niet op willen geven. Als er nu eentje ziek is, haalt de buurvrouw mijn oudste op.... Als ik zelf niet lekker ben, is er altijd wel iemand die wat leuks met de kinderen wil doen... Verder heb ik hier heel veel aanloop van vrienden en bekenden.... Daar moet je dat allemaal weer opbouwen.
Kennissen van ons zijn verhuisd naar Nieuw Zeeland en hebben het daar prima naar hun zin. Vrouw en kinderen hebben een hele nieuwe kennissen en vriendenkring opgebouwd, alleen papa heeft het er niet meer naar zijn zin (hij was degene die zonodig daar naar toe moest)...... Dus komen ze waarschijnlijk weer terug.

Ik hoop dat je nog meer reacties krijgt en weloverwogen een beslissing kan nemen.
 
Hoi!
Je vertelt er niet bij waar (naar welke stad)  je  gaat verhuizen. Ik woon zelf in Madrid en hier is een hele goede nederlandse school aanwezig waar je snel nieuwe mensen leert kennen. Als je meer wilt weten over het wonen in Spanje, laat dan even je mail-adres achter dan kan ik je even persoonlijk mailen.
Groetjes,
Leonie
 
Hallo meiden bedankt voor jullie reacties,
ja mama bal het is maar wat je wilt ik heb een instelling van echte vrienden die hou je maakt niet uit waar je woont! Het enige wat mij erg moeilijk lijkt is mijn mama mijn mama is eigenlijk ook gewoon een hele goede vriendin van me en die ga ik zekers heel erg missen!
En Leonie mij man die kreeg een big smile op zijn gezicht toen ik zei dat jij er op had gereageerd en ik moest gelijk een hoop vragen hihihh!
Wij weten echt nog niet waar naar toe ik wil gewoon echt het wel en wee   weten over Spanje maar het lijkt me erg gaaf en spannend ik schrijf hier mijn email adres op en ik hoop gauw wat van je te horen.
Renata_kantas@hotmail.com

Groetjes, Renata
 
Voor leonie 30:



Ik ben zelf mama van een zoontje van net 1 jaar en ik ben 8 jaar samen
geweest met een spanjaard. Die kwam uit Galicia, nog steeds trekt
spanje me heel erg...meer het deel cataluña...

Lijkt het je leuk ook met mij te mailen over spanje en het leven in spanje?

mail me dan aub op: rubia1977@lycos.es



Liefs Claudia

 
Terug
Bovenaan