3 kids in auto

Hallo

Ik heb een vraag over het vervoeren van 3 kids in een toyota Yaris.
Ik heb achterin 2 driepunts gordels en een buikriem.
Mijn oudste kind is 4 jaar vorige week geworden en de 2e is 2 jaar van maart.
Nu verwacht ik in december de 3e.
Hoe kan ik ze het beste vervoeren????
Ik weet niet of de oudste van 4 al voorin mag in zijn stoel of verhoger of achterin in  een buikriem.
Wat is het beste en wat is verplicht.

Groetjes Nicole

Hoi,

Ik heb geen Toyota Yaris, maar een Susuki Swift-Sedan (type wordt niet meer gemaakt) Maar ook wij hebben maar 2 drie-punts gordels. We hebben een autostoel die we ook met een twee-puntsgordel mogen bevestigen, die gaat dus in het midden en de oudste (3,5 maar erg lang) gaat in een stoelverhoger met ombouw. De baby in de maxicosi achterin ernaast  als we met ons 5-en gaan rijden, anders denk ik gewoon voorin, wel zo makkelijk met al die gordels vastmaken.
Het past allemaal net bij ons en het is ook binnen de norm. We willen wel een grotere auto, maar met een verbouwing voor de deur was dat financieel niet haalbaar, maar zo lukt het gelukkig ook.

Succes, je kunt trouwens bij de garage een 3-punts gordel laten zetten bij de meeste auto's!

Ik zou zelf nooit de oudste alleen met een buikriem vastzetten ook al mag het wel....
Officieel mag je een 3e kindje als het ouder is als 3 jaar los in de auto zetten op de achterbank tussen 2 andere zitjes.
Dat is waarschijnlijk ook om tegemoet te komen aan de auto's waar niet 3 zitjes achterin passen (de meeste auto's dus).

Zelf heb ik een Toyota Starlet en de baby zit voorin (heb geen airbag) en de oudste 2 zitten achterin. Als de baby straks naar de grote stoel gaat komt die achter de bestuurder, dan komt de oudste voorin op de bijrijdersplek op een verhoger met zijleuningen en tegen die tijd zal ook onze middelste op een verhoger met zijleuningen zitten (deze verdeling is het meest praktisch voor wat betreft zelf instappen van de kids en vastmaken van de gordels).
Weet niet of jouw Yaris een bestuurdersairbag heeft? En of die uitgezet kan worden?
Maar dan zou ik denk ik de oudste met een verhoger met zijleuningen voorin zetten en de baby en middelste op de achterbank in de 3 punts gordels. (een uitgezette airbag kan overigens bij een ongeluk nog wel per ongeluk eruit klappen!!!!)

Als wij met het hele gezin weg gaan hebben we een Renault Kangoo en daar passen gelukkig 3 zitjes achterin (nou ja gelukkig... daar hebben we hem oa op uitgezocht).

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan