3 kids met autostoel op de achterbank ???

Hoi hoi,

Wie heeft hier ervaring mee?
We zijn op zoek naar een nwe auto, maar we willen wel zeker weten dat er drie autostoeltjes op de achterbank passen. Nu zetten we de cosi voorin en gaat en van ons tussen de kids in de verhogers in zitten. We hebben nu een Opel Vectra, maar omdat de achterbank niet vlak is (hij bestaat uit 2 zittingen een een "heuveltje"in het midden) past het net niet.
Ook hebben we nu maar 2 3-puntsgordels en een heupgordel.

Wie o wie heeft er tips ??

Groetjes,
Monique mv Jennifer (7), Sem (4) en Nick (10mrt)

Hoi,

ik heb het eens even aan mijn man gevraagd, maar zijn antwoord hierop was, dat het dan erg duur gaat worden. Wij hebben zelf een Audi A6, daar zou het in theorie in kunnen of in een Audi A8, Verder zei hij Opel Omega, Mercedes E-Klasse, BMW 5 of 7 serie of een Chrysler Voyager of andere MPV's. Probleem is dat in  de meeste normale middenklassers (zoals de Opel Vectra)  maar twee driepuntsgordels achterin zitten. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes Ilona

Hoi,
wij hebben een mitshubishi (schrijf ik dat zo goed?) lancer stationwagon. Daarin zitten achterin 3 driepuntsgordels. Wij hebben er laatst met 2 volwassenen en 1 maxicosi ingezeten. Zit niet superruim, maar is wel goed te doen.
Prijs viel tweedehands ook wel mee vond ik.
Groetjes Veerle

Hoi Monique,

Wij hebben een renault scenic. Hierin zitten achterin drie drie-puntsgordels. Het past nu nog precies, twee autostoeltjes met in het midden de maxi-cosi. De middelste plek is wel smaller dan de buitenste twee en de autostoeltjes van de oudste past niet in het midden.
Ik zou als je perse de kids achterin wilt hebben er wel rekening meehouden dat de maxi-cosi smaller is dan de opvolgende autostoeltjes. Anders heb je over een half jaar als nog een probleem.

Groetjes
Judith

Wij hebben een opel astra station met 3 driepuntsgordels achterin. We hebben 1x met zijn vijven in de auto gezeten. (Achterin 2 volwassenen en de maxi-cosi) Dat ging net (was wel een beetje krap). Onze maxi-cosi mag niet voorin ivm airbag die niet uitgeschakeld kan worden.

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Judith je hebt me wel aan het denken gezet om eerlijk te zijn had ik nog niet zover vooruit gedacht.
Ik ga het even met manlief overleggen. Ik neig zelf wel naar een MPV, Zafira ofzo.
Dan hoeven ze niet per se naast elkaar.
Ik hou jullie op de hoogte. Meer tips zijn natuurlijk altijd welkom.

Groetjes,
Monique

Terug
Bovenaan