3 kinderen, 4 miskramen..... en nu?

Hallo,

Op 12 december ging ik voor mijn eerste echo naar de gynaecoloog. Helaas zagen we een lege holte. Toen mijn man en ik bij elkaar kwamen was ik al 1 keer een kindje verloren. Ik heb daar toen een curretage voor gehad. Mijn man en ik hebben toen 5 jaar lang geprobeerd om zwanger te raken maar zonder resultaat. Na 5 jaar vond ik het wel welletjes. Ik wou niet langer leven met dat wat ik niet had maar met wat ik wel had. We hebben toen een klein huisje gekocht met een enorme tuin. Tijdens het klussen was ik iedere keer zo moe. En ja hoor, ik bleek na 5 jaar zwanger te zijn. Die zwangerschap werd een miskraam en weer met een curretage. Maar met al die hormonen in mijn lichaam raakte ik vrij snel weer zwanger. Die zwangerschap stond helemaal in het teken van de angst. Ik heb er geen seconde van kunnen genieten. In de 7e maand belande ik met ondervoeding in het ziekenhuis en in de 8e maand werd ons zoontje te vroeg geboren. Hij was zwak en ziek. Ik had een streptokok -B aan hem gegeven en hij werd zo geel dat hij onder de lamp moest. Het kraakbeen in zijn luchtpijp was nog niet hard genoeg, hij had een dubbele liesbreuk (dat kon nog dichtgroeien maar is niet gebeurt) en zijn slik zuig reflex was niet in orde waardoor borstvoeding niet lukte. In het ziekenhuis heeft hij toen het rs virus opgelopen (hij is in december geboren) waardoor hij daar nog langer moest blijven. Jamey is inmiddels 6 geworden, heeft Pdd-nos en adhd. Hij gaat naar het speciaal basisonderwijs. Na Jamey raakte ik weer zwanger en ook dat werd een miskraam. Daarna raakte ik zwanger van een meisje. In de 7e maand lag ze verkeert tegen een nier aan waardoor de nier ging opzetten omdat de urine niet goed weg wilde. Ik heb 2 maanden over de grond gekropen van de pijn. Yentl werd 1 weekje te vroeg geboren. Toen Yentl 10 maanden was wilden we het graag nog een keertje proberen. We waren er vanuit gegaan dat het lang ging duren voordat ik zwanger zou raken en we hadden rekening gehouden met een miskraam. Mijn man en ik zijn slechts 1 keertje met elkaar naar bed geweest en ik was direct zwanger van onze Quinn. Behalve me helemaal uit elkaar kotsen vier de rest wel mee. En nu Quinn inmiddels 18 maanden is kreeg ik weer een miskraam. Waarom ik er geen rekening mee had gehouden weet ik niet maar het hakt er goed in deze keer. Ik weet het niet echt goed een plekje te geven. De kalender staat nog steeds op 12 december. De positiekleren liggen nog in de kast en als ik een zwangere vrouw zie dan kan ik het niet laten om even achterom te kijken en te glimlachen. Als ik lees dat iemand anders weer zwanger is dan lijkt me dat ook zo mooi maar als ik kijk hoe ik me voor het grootste deel van de dag voel en hoe zwaar het me valt dan denk ik 3 kinderen is ook heel mooi. Maar iedere keer dat ik mezelf ervan probeer te overtuigen dat het bij 3 kindjes blijft dan begin ik te kokhalsen van verdriet en ellende, gek hè? Zijn er meer moeders die al 1 of meerdere kindjes hebben die nu na de miskraam zo twijvelen?

Liefs PC

12 dec is nog niet zolang geleden dus je kan je nog rot voelen van de hormonen. Ik heb ook een miskraam gehad ( 28 nov) en voelde me ook een tijd rot. laag ijzer. En je moet door voor de kinderen. Dat is best zwaar voor je lichaam. Ik heb vier kinderen. De oudste is 8. wij wilde wachten tot de 1e ongi en dat vond ik echt moeilijk. Het idee dat het nog niet mocht. Ze zeggen dat je het wel gelijk weer mag proberen maar mijn gyn raadde aan om een ongi af te wachten. En met mijn lage ijzer heb ik dat ook gedaan. de nacht van oud/nieuw werdt ik ongi dus nu mag het weer. Voel me gelijk een stuk beter. Geef het gewoon de tijd en doe alleen wat je leuk vind. De rommel in huis komt later wel weer.

Hoi,
Ook al heb je al 1 of meerder kinderen dat maakt je kinderwens niet minder groot.
Ik heb zelf een zoontje van bijna 4 en ben al bijna 3 jaar bezig met het krijgen van een 2de kindje.
Ik heb inmiddels mijn 9de miskraam gehad, elke keer krijgt mijn vertrouwen een dikke domper, maar toch is er nog de hoop op een tweede kindje.
Het verdriet hoort erbij, je droom wordt telkens verstoort.
Ik hoop dat het snel lukt voor je zonder miskraam.
Jeanette

hoi,

pas nu ik hier zelf een weekje rondlees en schrijf lees ik ook wat berichten van langer terug... en voor mij is het dan mijn eerste miskraam, maar heb wel al 2 kinderen. En ik weet niet hoe het anders had gevoeld, maar hij hakt er behoorlijk in... (maandag staat de curettage gepland).
Bij het pre operatieve gesprek met de anesthesist kwam nog de vraag of dit de eerste zw.schap was en of er dan uit die eerdere zw.schappen wel kinderen waren. En je kon gewoon uit de reactie merken dat het dan maar gelukkig was dat er kinderen waren dat maakte een miskraam minder erg....

Tuurlijk als je 3x zwanger bent geweest en na 3x nog met lege handen staat moet dat enorm zuur zijn, maar dit kindje was ook zo ontzettend gewenst dat ik me er toch wel kwaad om maak als mensen denken/vinden dat we eigenlijk vooral blij moeten zijn met de kinderen die we al hebben en niet teveel treuren om het kindje dat niet komt. Begrijp me niet verkeerd: ik ben ontzettend blij met de 2 kinderen die ik al heb, maar dat maakt de kinderwens om dat 3e kindje er echt niet minder op.... dit kindje was enorm gewenst en zodra de test kleurde ga je toch al zitten dromen en denken van  'straks als de kleine er is'.....

Ook hier was de positiekleding net van zolder gehaald en lag al in de kast en heb me er nog niet toe kunnen zetten het weer in de doos op te bergen op zolder... stiekum hoop ik natuurlijk ook dat ik het toch snel weer mag dragen....

Had er wel niet geschreven, maar ik was ook in juli2008 uitgerekend, hopelijk zien we elkaar straks weer op een maandforum en blijven we daar tot het einde van de rit!!!

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan