3 kinderen mee in de auto.

Vraagje: wat is de veiligste manier om drie kinderen (van 4.5, ruim 2 en een pasgeboren baby) in de auto te vervoeren. Het moet allemaal op de achterbank van een VW passat uit 98, een station. Twee driepuntsgordels en in het midden zit een tweepuntsgordel. Voorin zitten airbags die niet uit kunnen, dus een kind voorin en zelf achterin het midden is geen optie. Wie heeft er tips/advies?

hi

wij hebben precies dezelfde situatie....
ik weet dus ook niet of je kind erg veilig zit in die heupgordel..HEb wel al ff de maxicosi gepast..Als ik de zitverhoger goed tegen de deur aanschuif dan kan de maxi er ook nog net in...Maar dan moet de oudste op de zitverhoger in de midden..weet dus niet of dat veilig is...
Maaar wij zijn ondertussen aan het kijken voor een zafira...( heb je keus uit 7 zitplaatsen..)

gr marjolijn

heey,

als je de heupgordel precies op maat zet dan kan er toch een maxi-cosi of een zitverhoger tussen??

wij hebben zelf een renault scenic en die heeft drie volledige gordels dus geen heupgordel in het midden.
ideaal hoor, we hebben het autostoeltje van ons zoontje nu in de midden zitten. dan kan alle kanten op kijken.

succes!!

gr. mama van elmar

een maxi cosi zet je toch vast met een driepuntsgordel???

en het past ook wel   hoor ...1 maxicosi aan deurzijde ..1 verhoger tegen de deur...maar er moet dan ook een verhoger tussenin...en volgens mij is dat gewoon niet meer van deze tijd...zo'n heupgordel!
ben bang dat ie zo tussen de stoelen door naar voren schiet...

gr

een auto kopen waar het WEL inpast haha (ja beetje zoiets wat je van te voren wel weet natuurlijk)

Wij hebben speciaal voor het zwanger worden een nieuwe auto gekocht met 3 zitstoelen en dus ook 3 3puntsgordels (we houden  namelijk rekening met een tweeling qua ruimte) past gelukkig allemaal..

Wij hebben een renault megane scenic echt een fijne kar!!

Hihi, deze auto hebben we nog niet zo lang en ruilen voor iets anders is geen optie. Kan financieel gezien ook gwoon niet.
Binnen de wet mag het ook wel, twee driepuntsgordels en een tweepuntsgordel,  maar ik lees op internet allerlei verschillende mogelijkheden en kom er niet uit wat nou de beste manier is.
Er waren een paar jaar geleden wel stoeltjes op de markt die je met een tweepuntsgordel vast kon zetten, maar welke waren dat? Nu worden ze niet meer geproduceerd. Niet omdat ze per definitie onveilig waren, maar omdat het met een driepuntsgordel nog veiliger is.
Ben benieuwd naar nog meer tips!

ik zou mijn kind nooit in een tweepuntsgordel zetten wij komen uit een familie die racen met wagens / motorcrossers ik weet dat die dingen er dan net zo goed niet kunnen zitten als er ECHT wat gebeurd..

Ik vind toch dit soort dingen (auto's, behuizing e.d/) dingen die je toch goed geregeld moet hebben hoor als het financieel dan niet kan had ik zelf gewacht met zwanger raken totdat ik het geld wel had.. maar wij zijn zelfstandig ondernemer dus moeten zoiezo alles ver van te voren regelen als we ook maar denken aan de pil laten staan.

Wij hebben ook een auto waar in het midden een tweepuntsgordel zit. De laatste tijd zetten we daar onze jongste (van 1,5 jaar) in de autotstoel. Deze kun je prima vastmaken hoor. Natuurlijk niet zo stevig als een driepuntsgordel maar je als je niets anders hebt... En we hebben ook een poosje onze oudste (4,5 jaar) in het midden gehad, in een zitverhoger.  Wij zijn nu aan het kijken voor een andere auto want straks moeten we er vier meenemen. Een busje of een extra bankje in de achterbak?

Terug
Bovenaan