3 kinderen op de achterbank

Hallo mama's van 3 kids (of meer),

Ik vraag me af welke auto's geschikt  zijn voor 3 kinderen op de achterbank.
Welke auto hebben jullie??
Voor en nadelen??

Alvast bedankt.

Groetjes mamalie

wij hebben een opel zafira, er kunnen 3 op de achterbank (maxicosi in het midden, stoeltje voor eentje van anderhalf en een stoeltje voor een van 3), wel wat lastig om de gordels los en vast te maken, maar het past wel. Gelukkig hebben we achterin ook nog 2 opklapbare stoelen, dus als het me te onhandig wordt, dan zet ik daar eentje van rechtop, dan kan de oudste daar zitten. Maar dan ben je wel (een deel van) je bagageruimte kwijt, dus dat is dan weer een nadeel.
als de middelste straks uit haar stoel is gegroeid koop ik een smallere zitverhoger voor de oudste, zodat er iets meer ruimte is, maar dat zien we dan wel weer. Een maxicosi is wel wat smaller dan het stoeltje dat we daarna gebruiken, dus ff zien hoe het gaat als de baby straks uit de maxicosi gegroeid is.

groetjes Klarie
zwanger van nr 3

wij hebben een renault kangoo (het nieuwe model).
In ogen van velen meer een bus dan een auto  maar hij bevalt ons uitstekend.
Onze oudste zit op de verhoger met zijkanten in het midden en aan de zijkanten de priori en de maxicosi. Met gordels geen enkel probleem en heerlijk veel opbergruimte (als we verder niks meenemen kan de kinderwagen gewoon in zijn geheel erin staan zonder ook maar iets in te klappen tillen we hem erin haha). En laatst een midweek weg hadden we gewoon alles achterin staat, ideaal.

Hij komt veilig uit de testen en wat voor ons ook meespeelde... in vergelijking met de 'gewone' auto's is die gewoon veel betaalbaarder.

Terug
Bovenaan