3 maanden 38.8 koorts

<p>Vanmorgen heeft mijn dochtertje met precies 3 maanden haar eerste prikjes gehad. Eigenlijk wilde ik dit liever niet ivm het weer, maar heb het toch gedaan. Vanmorgen had ze nog 37.2 als temperatuur en dat is nu gestegen naar 38.8. Ik maak mij toch best wel zorgen. Verder is ze wel alert (net zelfs voor het eerst echt gelachen met geluid!!) en ze heeft goede plasluiers. Maar ze voelt kokend heet. Vooral haar rug. Ze slaapt op haar rug maar daardoor voelen haar rug en hoofd kokend heet. Het is niet eens fijn om haar vast te houden. Wat kan ik hier het beste aan doen? Vooral om de nacht door te komen. Haar buik, benen en armen vallen qua temperatuur wel mee. Heeft iemand goede tips voor mij? </p>

[quote quote=10346945]Het is wel redelijk normaal hoor na inentingen ?[/quote]
Jaa dat weet ik, alleen met deze hitte vind ik het nog zieliger ?. Luier slapen kan ik inderdaad doen.
Ik heb overigens geen zetpillen in huis, die ga ik morgen meteen halen.

Ik ben naar de nacht apotheek geweest voor zetpillen. Temperatuur is nu 38,5 dus het is alweer iets aan het zakken. Hopelijk gaat het morgen beter ?. 

Hoop dat het inmiddels iets beter gaat. Onze dochter had bij eerste inenting ook koorts. Hoort er wel een beetje bij. En bij baby's gaat het veel harder omhoog dan bij ons zelf.
misschien een geruststelling, onze dochter heeft inmiddels meerdere inentingen gehad en alleen de eerste keer heeft ze er last van gehad.

Haar temperatuur is gezakt, maar vanmorgen zelfs naar 35.8! Dus dat is dan weer ondertemperatuur. Ze lijkt er niet heel erg last van te hebben. Ik heb haar bij mij in bed gelegd met de dekens over haar heen om op te warmen. Zometeen opnieuw haar temperatuur meten en hopen dat het weer omhoog is gegaan. Zijn jullie bekend met ondertemperatuur na koorts?

[quote quote=10347008]Haar temperatuur is gezakt, maar vanmorgen zelfs naar 35.8! Dus dat is dan weer ondertemperatuur. Ze lijkt er niet heel erg last van te hebben. Ik heb haar bij mij in bed gelegd met de dekens over haar heen om op te warmen. Zometeen opnieuw haar temperatuur meten en hopen dat het weer omhoog is gegaan. Zijn jullie bekend met ondertemperatuur na koorts?[/quote]
Was ze net wakker toen je 35,8 gemeten hebt? Want het is niet perse ondertemperatuur hoor, ik heb mijn zoontje wel eens getemperatuurd 's ochtends toen hij net wakker was (nog half slaperig) en toen had hij ook iets van 35,6. Heb het toen verteld aan de huisarts (wist nog van niks eigenlijk haha, dus helemaal geschrokken - hij was 2 of 3 maanden ofzo) en die zei dat dat een normale temperatuur is 's nachts.
Dus, misschien heb je hier wat aan! ;)

Terug
Bovenaan