3 maanden Consultatie Bureau

Vandaag weer met Rodin naar het CB geweest. Voor de 2e keer de spuitjes. Ik zag er erg tegenop, ik had zo'n medelij met m de vorige keer... Eindelijk van de 1e schrik bekomen kwam spuitje nr 2! Vandaag dan ook gezegd dat ik graag wilde dat beide spuitjes tegelijk werden gezet. In 1e instantie kon dat niet, want het was veel te druk, niemand had tijd, bla-bla. Toen zei ik dat ik net zolang zou wachten tot er wel iemand tijd zou hebben en toen kon het wel ineens gelijk *zucht*.

Ik schrok trouwens wel van zijn gewicht zeg, Sodeju, wat een Boeddha Baby zeg! Meneer weegt 7,3 kilo met een lengte van 63 cm.
Maar volgens het bureau was zijn gewicht prima voor zijn lengte. De ene dag drinkt hij nog 5 flessen en sommige dagen 4 flessen en een beetje fruit. Dat was allemaal prima, dus ik hoefde me vooral geen zorgen te maken.

Hoe is het met de andere kindjes?
spuitjes-voedingen-gewicht-lengte?

Liefs, Nicole

Heeey,

Ik ben dinsdag geweest voor de 2e x. Liam is nu 10 weken, krijgt 2x bv en 3x een fles van 180 cc, is 61 cm en 6,5 kilo! Ook een grote baby dus, haha! Hoe oud is Rodin nu?
De spuitjes gingen goed, maar het is wel zoooooooooo zielig! Liam is na die tijd echt duf! Slapen slapen slapen, ietsje verhoging (37,8) en wat hangerig! Maar goed, dat hoort er dan een beetje bij he?!
Vanaf welke leeftijd mag je trouwens fruit gaan geven? Met 4 maand toch??

Liefs Kim

hej,

ik ben gister ook voor de 2e keer geweest,
Fleur is 6,2 kilo en 60,5 cm, wat worden ze toch snel groot!! Ze is nu 12 weken...ze is boven het gemiddelde voor de meisjes!!

De spuitjes gingen goed...bij de eerste spuit beetje traantjes maar toen de 2e kwam tranen met tuiten..:S maar ze heeft de rest van de dag nergens last van gehad!! gelukkig!! Ook niet abnormaal veel geslapen of zo..gewoon ons vrolijke meisje!!

Fleur zit sinds vd week op 4x borstvoeding, heerlijk het lijkt wel of je zeeeën van tijd over hebt..hihi scheelt maar half uurtje..;) Dit vonden ze op het bureau prima, ze hadden gelukkig niets te zeuren!!

Volgens mij mag je idd vanaf 4 maand fruit gaan geven, maar het is heel verschillend of een baby daar al aan toe is, sommige die beginne pas met 6 maanden! en met bv. hebben ze het liefst dat je wacht tot 6 maanden..maar dat ga ik niet doen, fleur die kijkt nu soms al het eten uit mijn handen..hahaha

Liefs Liesbeth

Hoi hoi!

Rodin is vandaag 13 weekjes...
Officieel is het vanaf 4 maanden dat ze bijvoeding mogen hebben.
Ok, gelukkig maar, ik dacht dat dat nooit goed kon zijn zo'n gewicht bij 13 weekjes :S Ze groeien idd veel te snel...

Liefs, Nicole

Xairo moet donderdag weer naar het CB. Afgelopen maandag was was hij bij de kinderarts. Hij was toen iets meer dan 6 kilo. Lengte weet ik zo niet meer.
Xairo krijgt tot dat hij een half jaar is alleen maar borstvoeding en niks anders.

Terug
Bovenaan