3 maanden en rollen

A

Anoniem

Guest
hallo,

wanneer begonnen jullie kinderen te rollen??? als femke in de box ligt rolt ze van haar rug op de buik en andersom. het probleem is nu dat ik bang ben dat ze dat op bed ook doet.  eergister lag ze in de kinderwagen te slapen, ik ging even kijken hoe ze lag. lag ze met haar hoofd naar beneden, dus in het matras. ik schrok me wilt  en heb haar er toen gelijk uitgepakt. ze schrok ook erg van mijn reactie dus dat was gillen  natuurlijk. maar ze was dus in haar slaap op haar buik gaan liggen....  
nu ben ik dus bang dat ze dat snachts ook gaat doen als ik slaap. of zou ze sterk genoeg zijn dat ze dan haar hoofd wel omdraait?? en hoe kan ik dit voorkomen. ze slaapt snachts wel  in een slaapzak is dat voldoende??  

een bezorgde moeder van femke 28-06-2007

Hoi, misschien proberen de slaapzak in het uiteinde vast te stoppen, daardoor wordt draaien moeilijk, mijn zoontje is zo beweeglijk, dat hij al tot twee keer toe met z'n koppie in de bovenkant van z'n bed zat...gelukkig tussen de knuffels. Daarom leggen we hem aan de onderkant vast, zodat het moeilijker wordt! Omrollen in een slaapzak is ook moeilijker, maar ze kunnen het dan wel. Maar als ze ook terug kan rollen is er niets aan de hand....en geloof me, ze doen hun hoofd echt wel opzij...dat reflex hebben ze nog steeds hoor!

Groetjes

Hallo!

ik heb voor Sarah een safe-to-sleep gekocht. Hiermee kan je je kindje vastleggen in bed. Hij is te koop   bij prenatal en kost ongeveer 50 euro. Het is een band om de matras met daar boven op een band waarmee je je kindje vastlegt. (hij staat ook in het kleine boekje van wij-jonge ouders van deze maand). Je kindje is er trouwens vroeg bij 3 maanden en dan al beide kanten oprollen!\

groetjes liset

hoi
leuk,anouk is ook van 28-06-2007,gister lag ze ook in 1 keer op de buik,alleen haar arm zat nog in de weg,daar lag ze op.ze was al steeds aan het rollen op de zij,alleen lukte het doorrollen nog niet echt.nu dus 1x wel.ze deed wel haar hoofdje opzij.terugrollen lukte haar nog niet.
groetjes petra

Hallo,

mijn eerste zoontje lag ook met drie maanden op zijn buik. Mij is altijd verteld dat je een kind nooit vast mag leggen in bed. Ik heb er me niet zo veel zorgen om gemaakt en hem gewoon laten slapen en het fijne was dat hij voorheen slecht sliep en sinds hij zich op zijn buik draaide heb ik hem niet meer gehoord.
 groetjes

Ik zou er niet van uit gaan dat ze al haar hoofd 's nachts goed doet, niet om je bang te maken maar wees alert!!!

Als ik jou was ging ik kijken voor een aerosleep matras, kost een paar centen maar is helemaal super!!!

Succes

Dylan is ook erg beweeglijk en kruipt ook door het bed ik heb een steuntje gekocht waarmee hij op zijn zij kan liggen (of op de rug)  maar niet op zijn buik kan draaien. Werkt goed en is niet duur ongeveer 15 euro en is onderandere bij babydump te verkrijgen
Groetjes Linda

hallo,
iedereen bedankt voor de tips.
heb het even aangekeken en nu als ze moe is legt ze haar hoofd goed neer dus niet meer met haar hoofd in het matras.
gelukkig maar

Terug
Bovenaan