3 maanden oud en s'avonds niet willen slapen

hallo,
mijn zoon is nu 3 maanden oud en slaapt eigenlijk vanaf geboorte af aan niet in de avonduren. op de dag gaat het super goed, maar s'avonds is het echt niets! Als ik hem eruit haal is hij tevreden, maar moet wel continue met hem rondlopen, anders is het brullen. HOnger is het niet...
ik had eigenlijk gehoopt dat het al over zou zijn, maar nog steeds is hij s;avonds wakker.

Wie herkent dit?
of heeft tips....
 
Wat ik altijd heb gedaan en heeft hier ook altijd goed gewerkt, is na het badje naar bed, lekker sloom van de warmte van het bad en zo vertrokken.
Verder als Eva dan eventueel niet gelijk ging slapen, dan even naar haar toe, aai over haar bol en het speentje erin, dit net zolang totdat ze sliep, dus haar er niet uitgehaald, maar in haar bedje laten liggen.
 
Herken het helemaal! Ik dacht ook dat het met de weekjes wel beter zou worden. Niet dus...ik heb me er maar bij neergelegd. Sommige kinderen slapen blijkbaar niet zoveel 's avonds. Mijn dochter is nu 4,5 maand en slaapt nu meestal rond 21.00 uur. Als we mazzel hebben eerder.

Je kunt het proberen met een vast bedritueel en een paar dagen volhouden, kijken of het gaat werken. Maar ze moeten wel moe zijn. Dat was/is bij mijn dochter niet zo, dus slapen zat er dan gewoon niet in...Succes er mee!
 
Heel veel babies willen in de avond clusteren, dat is hun manier om de dag op een veilige plek (in mama's armen) te verwerken. Ze willen dan ook vaak op elkaar korte voedingen hebben.Het beste recept: go with the flow. Gewoon aanleggen als je kind er om vraagt en gewoon lekker vasthouden in de avond (draagdoek is dan een uitkomst.
 
Wij hebben dat ook gehad.
En onze arts heeft aangeraden om onze zoon even te laten huilen, na 10 min kijken , is er niks aan de hand weer 10 min wachten.Dit hebben we vol gehouden en na een weekje brachten we onze zoon na bed huilde toen gemiddeld nog maar 5 min en ging toen slapen.Het is echt even door bijten maar heeft wel geholpen.Tegenwoordig gaat onze zoon nog even spelen en dan slapen.
Een knuffel in bed kan ook rust geven vooral als mama 's lichaamsgeurtje eraan zit,kruipen ze lekker tegen aan en voelt vertrouwd.


 
Terug
Bovenaan