3 maanden, snel jengelen en slecht slapen. Ervaringen?

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Mijn dochter van nu 3 maanden heeft altijd overdag heel slecht geslapen. Nu nog steeds. De nachten gaan altijd al prima. Ik denk omdat ze gewoon doodmoe is.</p><p>We hebben een weekje succes gehad met het vaste ritme en wakker in bed leggen. Ze kreeg het ritme mooi door, met als gevolg dat ze al begon te schreeuwen als ik de trap op liep om naar bed te gaan. Nu proberen we haar dus eerst rustig te krijgen op de schommelstoel voordat ze in bed wordt gelegd. Meestal zet ze het dan alsnog op een brullen, zodra de speen uitvalt (1 minuut). Uiteindelijk schommel ik haar in slaap en hoop dat ze nog even doorslaapt in bed.</p><p>Ze is binnen een uur na ontwaken weer jengelig en ik breng haar dan naar bed. En dan begint dus bovenstaand drama. We.bakeren al in. In geval vsn nood gaat ze soms in de draagdoek. Hierin slaapt ze wel, zolang ik loop (lekker gaan zitten netflixen is er dus niet bij). Laten uithuilen werkt niet, binnen een paar minuten stikt ze zowat in haar eigen kwijl. </p><p>Ik ben misschien niet zozeer op zoek naar tips, hoewel de gouden er misschien tussen zit... maar vooral naar herkenning. Wiens babies waren ook zo? Wanneer werd dit beter? Hoe heb je het overleefd, want ik ben soms helemaal klaar met dit gedoe... ik kan misschien met mazzel een keertje snel een broodje opeten terwijl zij boven slaapt.</p>

Hoi! Wat herkenbaar. Mijn dochtertje is nu 8 weken, en af en toe exact bovenstaande situatie. Ook ik heb af en toe amper tijd om mijn broodje te eten in de middag. Laatst een keer een dag dat ik nog niet eens had ontbeten, nog in mijn pyjama en mijn man rond 15 uur thuis kwam en twee huilende dames aantrof. Af en toe voel ik me wel wanhopig ja. 
Ze slaapt in de nacht en in de ochtend meestal wel goed, maar in de middag alleen hazeslaapjes en nouja... 's Avonds is het bijzonder als we allebei tegelijk kunnen eten zeg maar. 
Ik probeer nu in de middag iedere keer een flink end te gaan lopen (na borstvoeding en schone luier) en laat haar dan in de wagen slapen. Of dat dan lukt is 50/50. Later op de dag ook in de draagdoek. Tip; als je wil Netflixen, zo'n fitness bal!! Op gaan zitten, kleintje in de doek en hupsen maar. 
Ik heb soms ook het idee dat ze door krampjes of oververmoeidheid in een soort huilbui blijft hangen. Ik geef dan wel eens cynababy van VSM. Dat is tegen krampjes maar ze lijkt het erg lekker te vinden. Dan gelijk pink er in en dan lukt het soms wel te slapen. Doe ik alleen als het heel erg is.
Ik lees mee voor de gouden tip.. en ervaringen uiteraard. In ieder geval veel sterkte!! 

Jup de ochtend wil hier soms ook wel lukken nog in bed.
Ben ook erg benieuwd of het laten slapen in de doek geen negatief effect heeft op het slapen in bed. We zijn nu nog zo gezegend met goede slaap in de nachten....

Hoi, 
ook voor mij herkenbaar. Wat is het soms zwaar he! Mijn zoontje is nu 4 maanden en snachts mogen we echt niet klagen maar overdag is het een lastige slaper. Eigenlijk vanaf de eerste week al. Nu hij naar het kdv gaat slaapt hij daar hooguit 2 x een half uurtje ? En hoewel ik hem echt erg mis en me zorgen maak over zijn slapen is het toch ook wel fijn dat ik die dagen even niet degene ben die hem steeds weer in bed moet leggen.. want het kan idd flink frustrerend zijn.
De gouden tip heb ik nog niet gevonden. Ik heb zo vaak gedacht dat ik DE oplossing had, dat hielp dan een paar dagen en dan niet meer.. Wat ik doe is toch de regelmaat aanhouden. En nooit te lang beneden houden. Na een uurtje gaat hij terug naar bed omdat ik weet dat het echt lang kan duren voordat hij slaapt. Als jouw dochter aan het jengelen is ben je misschien al een beetje aan de late kant. Ik zou eens 45 minuten aanhouden als ik jou was. Vast slaapritueel met een muziekje, er zijn weken geweest dat het echt wel hielp. Maar dan is er een vaccinatie geweest of een griepje of sprongetje en dan is het hele ritme weer weg.. 
De draagzak/draagdoek werkt goed, 10 minuten lopen en hij is (vaak) vertrokken. Maar dan moet ik inderdaad wel blijven lopen. Laatst heb ik voorzichtig op een barkruk gezeten in een cafe met hem in de doek en toen bleef hij ook slapen.. ? Ligt ook aan de houding waarin je zit denk ik. 
Per ongeluk zijn we er achter gekomen dat hij echt sneller inslaapt als hij een föhn of stofzuiger hoort. Ik weet niet of je al iets van white noise geprobeerd hebt? Het klinkt gek maar hier staat soms uren de föhn aan omdat hij dan tenminste slaapt.. De white noise geluiden op een app werken helaas weer niet bij mijn zoontje. 
Of het beter wordt, vast wel! Ze worden ouder en hebben straks ook wat minder slaap overdag nodig.. Heb je het boek Baby in een Droomritme gelezen? Die vond ik ook wel fijn.. 
Heel veel succes ?

De white noise hebben we inderdaad vaak aan, of het ook echt wat doet.... daadwerkelijke regen op het dakraam lijkt wel wat te helpen. De föhn nog niet geprobeerd, haha.
Droomritme heb ik inderdaad gelezen. Meeste dingen deden we inderdaad al.
Kan doodvermoeiend zijn, zo'n moeilijke slaper. Ben je een halfuurtje leuk samen en dan weer 2 uur strijd om het slapen... en dan om mij heen allemaal baby's die op deze leeftijd gewoon een paar uur lekker in de box liggen en soms een dutje doen tussendoor. Zucht...
Jullie ook sterkte! Laten we elkaar op de hoogte houden, wie weet ontdekt iemand wel een super truc.

Hoi allemaal,
ik heb ook het soort gelijke gehad bij mijn dochtertje van 3 mond,ik ben er wel achter wat bij haar toevallig helpt.
na de fles ongeveer een kwartier laten spelen in de Box, er hangen speeltjes boven haar hoofd waar ze tegen aan kan slaan, en bij het eerste gaapje meteen in de puckababy doen,in bed leggen, 5 minuten over haar hoofdje aaien tot tussen haar ogen langzaam en sssst zeggen en dan weglopen, vaak als ze eenmaal slaapt, slaapt ze 2 uurtjes achter elkaar. 

Ik kwam erachter dat ik haar eerst of te snel in bed legde( zonder spelen en daar wordt ze juist moe van) 

Ik herken dit wel. Mijn zoontje weigert overdag ook in zijn bed te slapen. Iedereen om ona heen riep: leg hem voor zijn slaapjes in bed dan! En ik de trap maar op rennen om te troosten.. ik was het zo zat dat ik gestopt ben met overdag naar bed brengen. Hij slaapt overdag in de box en gaat na de 8 uur fles sinds een paar dagen naar bed. Zo breiden we heel langzaam zijn bedslaapjes uit in de hoop dat hij dat toelaat. Ik heb zoiets van dan maar minder tijd voor mezelf, heel vervelend hoor,, wanr als ik alleen thuis ben kom ik nergens aan toe, en visite is al snel te druk, maar in stapjes komt hetdenk ik wel goed. 

Heb je al weleens een baby geluiden app geprobeerd? Dat werkt hier voor beneden slaapjes super. Ons zoontje slaapt ook erg slecht maar we hebben een app met een stofzuigee geluid. Bloedirritant voor ons maar hij slaapt er lekker op. Ik zet m aan, 10 min jengelen en dan slaapt hij vaak wel. Dan zet ik de app gedurende het slaapjd steeds zachter tot ik merk dst hij ervan ontwaakt dan laat ik het geluid zo staan. 

Ik herken het ook wel. Na de laatste voeding slaapt m'n dochter prima in haar bedje tot de volgende ochtend,  maar overdag is het een ramp. Het is me nog niet gelukt om haar overdag wakker in bed te leggen na de eerste slaapsignalen en dat ze dan in slaap valt. Als ik dat doe raakt ze helemaal overstuur. Ze is nu bijna 11 weken. Overdag valt ze altijd op m'n schouder in slaap en dan kan ik haar wel overleggen in dr bedje mits ik die voorverwarmd heb. Maar echt lang slaapt ze dan niet. Meestal een half uurtje tot 45 minuten. Ze is verder wel vrolijk dus misschien heeft ze niet meer slaap nodig maar kom inderdaad nergens aan toe. Inbakeren helpt niet, ze wordt wild en boos als dr armpjes niet los zijn. Als ik een stuk met de kinderwagen ga lopen valt ze wel zelf in slaap. Leg haar binnen ook wel eens in de wagen en dan heen en weer bewegen en dat werkt soms. 
Soms heb ik het idee dat ik het niet goed doe overdag,  maar zou ook niet weten hoe ik het zou moeten doen om haar wel zelf in slaap te krijgen. Dus als iemand daar tips voor heeft? Of gaat het vanzelf over dat ze alleen op schoot in slaap valt? 

Terug
Bovenaan