3 miskramen en nu een dochter na het gebruik van fraxiparine

Hoi meiden,
Ik heb hier een paar jaar meegelezen. Ondertussen bevallen van een dochter en toch weer even meekijken of er nog veel bekenden hier te vinden zijn.
Helaas nog wel een paar...

ik wilde het hier toch nog even melden voor het geval er mensen zijn, er niet vanaf weten.

Het Amc heeft een tijd lang onderzoek gedaan naar meerdere miskramen.
Ik heb na 3 miskramen die tip gekregen van een verpleegkundige.
Ik mocht meedoen aan het onderzoek, er was geen medische reden gevonden.
Toen ben ik begonnen met het slikken van ascal en zodra ik zwanger bleek te zijn en er werd hart activiteit gezien moest ik fraxiparine gaan prikken.

Of het gewoon 3 keer pech was of dat het toch door de fraxiparine komt weet ik niet maar ondertussen ben ik bevallen van een mooie dochter.

Vraag het na bij je gyn!!!

hoi Nancy,
ik heb het hier ook met mijn gyn over gehad. Ik heb 2 miskramen gehad en 1 zwangerschap af moeten breken, omdat de nieren van mijn kindje zich niet goed ontwikkelden. Hoe verdrietig ook, heeft dit mij wel geleerd dat ik een zwangerschap kan voldragen.
Nu ben ik weer 6,5 week zwanger. Voor die test eigenlijk te vroeg, helaas (maar ik ben natuurlijk superblij en bang). De gyn had nog wat bloed afgenomen en we wachten nog op 1 uitslag. Als die positief zou zijn, zou zo'n proef een optie zijn. Maar die uitslag is dus nog niet binnen en nu heeft mijn gyn gezegd dat het hem niet verstandig lijkt om te doen, omdat er geen bewijzen zijn dat het effect heeft.   Maar goed ik weet dat het bij mij ook goed kan gaan zonder die proef. Mocht het nu weer misgaan, ga ik door naar een academisch ziekenhuis en ga ik dit zeker bespreken! Dank je voor je berichtje,

groetjes
Patricia mama van Bas*

Hoi Nancy....

ik heb helaas maandag te horen gekregen dat het hartje van ons mupje weer met 8wk is gestopt.Dit is nu 3x in een jaar.

We hebben een gezonde zoon van 3 jaar dyus weten dat het wel kan.

Ze kunnen bij mij ook niets geks vinden....had wel bij het stollingsonderzoek een lichte afwijking maar medicijnen konden ze voor die mate niet geven.

Nu na de 3e x gaan ze daar toch wat meer naar kijken en hadden ze het ook erover om me ascal te geven als bloedverdunner.Ik heb morgen de curretage en volgende week een afspraak met de gyn.

Ik neem deze tip van jou zeker mee......vraag het me wel even na.....dank je wel!!!!

Gefeliciteerd met je dochtertje.....geniet er maar lekker van.

Groetjes Alice

hoi nancy
Las je verhaal over fraxiparine en de studie in het AMC
nu weet ik via de site dat de studie sinds januari gesloten is dus ik weet niet of je nog mensen door kunt sturen misschien dat stef kaandorp ook vrouwen het voorschrijft ondanks dat de studie uitslagen nog niet bekent zijn???
ook ik heb miskramen gehad 5 in totaal
na 2 deden ze al onderzoek naar de chromosomen dit was allemaal goed
toen we daarna nog 3 miskramen kregen zijn we op zoek gegaan en bij het AMC uitgekomen
nu ben ik 33 weken zwanger en gebruik ascal en fraxiparine
nu hebben we tussen door ook 2 gezonde kinderen gekregen alleen met probleem zwangerschappen 1e hellp syndroom ,2e pre eclampsie , nu heb ik dit weer ook hier zou de ascal goed voor zijn maar toch lijkt het weer terug te komen
gelukkig ben ik nu zover dat mijn baby levensvatbaar is
Heb nog wel een vraag aan jou heb je met de bevalling ook meer bloed verloren als bij een normale bevalling
dit is iets waar ik bang voor ben na het gebruik van de bloedverdunners
geniet van je dochter !!!!!

gr marrieke

hallo

ik heb afgelopen weekend mijn vijfde miskraam gehad
ik las jou berichtje en nu wou ik je vragen of je de naam van het medicijn wat je hebt gekregen naar me toe wil mailen zodat ik het vrijdag met mijn gynecoloog er over kan hebben mijn email adres is Willemdeklerk@hetnet.nl ik hoop dat je het wil doen
bijvoorbaat dank groetjes radeloos 37

Hallo Radeloos,
Jee, 5 miskramen, afschuwelijk! Is er bij jou nog geen onderzoek gedaan? Ik lees hier bij de meeste meiden dat dat al gebeurt na 2-3 miskramen!
Zelf heb ik geen ervaring, 1 miskraam gehad en nu druk bezig om weer zwanger te worden.
Volgens mij staan die medicijnen in het onderwerp, ascal en fraxiparine.

Sterkte meid!!

Groetjes Laura

Terug
Bovenaan