3 of 4 maanden beginnen met vast voedsel???

ik weet dat de regel is, is dat je vanaf 4 maanden mag beginnen met vast voedsel. Maar nu hoor en lees ik dat er mensen zijn die al met 3 maanden beginnen + dat er recepten zijn vanaf 3 maanden??? Zijn er mensen die dat hebben gedaan of dat gaan doen?


Anjuli
 
hoi Anjuli,ik zou daar nog lekker mee wachten want de darmpjes van jou kindje zijn nog niet helemaal goed ontwikkelt.Ik ben pas begonnen met 7 mnd en dan nog niet alles.
Tuurlijk heeft ieder zn eigen ding maar ik zou het niet doen.
 
hier ook met 3.5 begonnen, dit omdat de papa weer voor een langere periode weg ging en er op deze manier toch van kon genieten. Noa keek ons ook al het eten uit de mond moet ik zeggen. we zijn langzaam begonnen met een paar hapjes en nu met 4.5 maand gaat het heel goed en vind ze het heerlijk.

ik vind dat je wel naar je kindje moet kijken. het is niet voor niets pas beginnen met 4 maanden en ze moeten het echt hebben vanaf 6 maanden.
 
Hoi,

Mijn dochter was er met 4 maanden echt aan toe. Het ging dan ook meteen goed! Ik ben begonnen met fruit, vanaf 5 maand groente erbij en vanaf 6,5 maand brood. Als je dochter er aan toe is kun je het best een keertje proberen. Ik probeerde het een keer toen ze 3,5 maand was en toen ging het nog niet. Even 2 weekjes wachten en toen ging het direct goed!

Succes!!
 
Wij zijn bij Tim begonnen met fruit toen hij ongeveer 4 maanden was. Hij is inmiddels 7 maanden en neemt nog steeds maar enkele hapjes, van zowel fruit als groente. Met brood weet hij helemaal nog niet wat hij moet doen.
Je moet dus inderdaad kijken naar je kindje. Mijn zoontje is er wel in geinteresseerd, probeert ook alles te pakken te krijgen wat wij in onze mond stoppen. Maar als we het hem dan geven (ligt er natuurlijk aan wat...), dan kan hij er nog niets mee.
Langzamerhand neemt hij steeds meer hapjes, we bieden het hem in ieder geval iedere dag aan maar maken er geen strijd van!

Succes, en veel plezier!
 
Terug
Bovenaan