3 of toch 5 weken?

Goedemorgen,

8 juli heb ik een miskraam gehad bij 6 weken. Sindsdien geen menstruatie meer gehad. Van de week heb ik toch maar getest en de Clear blue gaf 2-3 weken aan.
Nu heb ik voor 18 sept een "7" weken echo staan.
Mijn vraag: klopt het wel dat het nu 2-3wkn is? Want normaal ga je uit van de eerste dag laatste menstruatie, maar die 2 weken telt hij toch niet bij de test automatisch op?

Groetjes Birgit

Hou Birgit,

als de test aanheeft 2-3 moet je er inderdaad zelf nog 2 weken bij optellen.
dus dan zou het 4-5 weken zijn nu...

groetjes Liset

:D Dankje. Jij ook gefeleciteerd zag ik!!
Voor ons de eerste, vind het allemaal wel erg spannend. Zeker omdat de laatste keer misging. 
Geniet ervan en fijne vakantie alvast

Dit heb ik ook een keer meegemaakt' dat ik dacht om opnieuw zwanger te zijn' na een miskraam.
Was helemaal blij' cb gaf ook aan 2-3 weken zwanger.
Al een afspraak voor 3 weken later gemaakt bij de echo' niks te zien' zelfs geen zwangerschapsring of verdikt slijmvlies.
Het bleek helaas een vals positief' vanwege het hcg wat nog niet volledig uit mijn lichaam was.
Inmiddels ben ik nu wel in verwachting' ik hoop voor je dat er een kleintje in je groeit' maar verheug je er niet teveel op.
Dit kan namelijk een grote teleurstelling worden mocht het niet het geval zijn.

Heb je na de miskraam nog een test gedaan die negatief was? Of hcg laten prikken? Want als dat niet zo is, moet je er inderdaad rekening mee houden dat het nog nasleep van miskraam kan zijn. Als dit zo is, kan je aan de huisarts vragen 2 keer je bloed te prikken dan weet je of het hcg stijgt of daalt. Als stijgt dan waarschijnlijk nieuwe zwangerschap als daalt dan nog van je miskraam. 

Terug
Bovenaan