3 poepluiers per dag, al 4 weken lang, 15 mnd oud! Help!

Hallo,
Mijn dochtertje is 15 maanden oud. Ze heeft al ruim 4 weken 3 poepluiers per dag. Soms stevige poep, maar doorgaans niet. En stinken! Nu dachten we in eerste instantie dat er weer tandjes aan zaten te komen, maar nu na 4 weken geloven we daar niet meer in. Op het CB zeiden ze dat het ook van het drinken kan komen, omdat er in veel sappen en siropen een hoog appelsap gehalte zit. Daar kunnen kinderen ook dunne poep van krijgen. Ik let nu al 2 weken heel erg op wat ze drinkt, er blijft niet veel meer over dan thee, water en joki drink, maar het wordt niet minder. Nu zijn sinds 2 dagen haar billetjes en plassertje knalrood! We smeren ons een slag in de rondte met sudocrem, zinkzalf en vaseline en dat helpt wel, maar zodra ze heeft gepoept is het weer terug.

Heeft iemand ervaring hiermee of beter nog: de gouden tip?

Groetjes Debra
 
Hoi Debra,

Onze zoon is nu 16 maanden en heeft al weken 4 tot 5 poepluiers per dag, soms wel 6! Ik denk al zeker 3 maanden. Af en toe ook hele rode billen, maar dat gaat met alle cremes snel weer over. Om mij heen zijn meer kindjes van deze leeftijd flink aan het poepen. Volgens mij niet echt iets om je zorgen te maken dus. Behalve als het zo flink rood blijft. Dan heeft de dokter nog wel een creme die werkt.
Veel succes!
Machteld
 
Mijn zoontje heeft altijd al 4 tot 5 poepluiers per dag gehad. Hij is nu 10 en een halve maand. Soms heeft hij twee, maar dan zijn het er de volgende dag 5 tot 6.
Dus gewoon blijven aankijken.
 
Ben je misschien vier weken terug een nieuw voedingsmiddel gaan geven???? Dat is het enige wat ik zo gauw even kan bedenken, ja, goede hygiëne natuurlijk, maar dat zul je al wel doen.
 
Ze eet al een tijdje met de pot mee. Aan het eten zal het zeker niet liggen. Het enige wat ik kan bedenken is haar drinken, maar daar let ik nu ook goed op.

Ik zal het nog maar even aanzien. De rode billetjes zijn in ieder geval wel minder. Maar de poep blijft!

Groetjes Debra
 
Terug
Bovenaan