3 problemen kindje 10 mnd

Mijn zoontje van 10 maanden is erg actief. Wanneer hij s avonds in bed ligt heeft hij moeite met in slaap komen. We hebben een vast ritueel van badje, boekje lezen, flesje drinken liedje zingen. De laatste week weigert hij zijn fles. Hij duwt hem weg en draait zijn hoofd weg. Hij drinkt zijn fles overdag ook niet. Ik heb al geprobeerd het in een drinkbeker te doen, maar meneer is niet voor de gek te houden. Diksap drinkt hij wel, maar wat moet ik met de melkfles? Hij wil hem ècht niet! Daarnaast wordt hij snachts bijna altijd rond 1of 2 uur wakker. Hij is dan niet stil te krijgen ook niet met wat drinken. Tussen ons in of bedje op onze kamer helpt ook niet. Ik kreeg het advies hem gewoon te laten huilen. Maar nu heeft hij weer iets nieuws. Hij draait op zijn buik terwijl hij zo helemaal niet kan slapen. Hij ligt dan in zijn trappelzakje op zn buik en met zn hoofdje recht naar beneden op het matras. Ik kan hem dus wel gewoon laten huilen, maar als hij zo met zijn hoofd naar beneden ligt zit me dat dus absoluut niet lekker. Ik draai hem dan dus weer om met het gevolg dat hij dan weer binnen een half uur omgekeerd ligt. Volgens mij is hij dan zijn speentje kwijt geweest en is hij hem gaan zoeken of pakken. Speentje afleren hebben we geprobeerd, maar dit was geen succes. Hij blijft gewoon huilen al is het 6 uur aan een stuk hij wordt niet stil. Gaat hyperventileren en is ontroostbaar. Wie herkent dit?

* Fles weigeren

* Omrollen in bed en niet meer terug kunnen

* Blijven huilen tot hyperventileren aan toe en ontroostbaar zijn.

Groetjes DQ
 
Ik zal een poging wagen:

*fles weigeren: geef je opvolgmelk? Misschien is halfvolle melk proberen, het cb zal het wel niet adviseren, maar ik gaf het mijn dochter ook met die leeftijd, en zo paste het veel beter in haar voedingspatroon. Het vult minder, waardoor ze iets meer eten....
Of misschien is een tuitbeker of gewone drinkbeker aanbieden. Misschien is hij er gewoon aan toe. En als mijn dochter een tandje kreeg, wilde ze ook weleens de fles een paar dagen niet. Ook al konden wij van dat tandje in het begin nog niets zien.

*omrollen in bed: Was bij ons ook een probleem zo rond de 6 maanden. Helaas ging het bij ons pas over toen ze zelf kon terugrollen in haar slaapzak. Afwachten dus. Eventueel kun je proberen je zoontje zonder slaapzak in bed te leggen.

*blijven huilen: hebben we ook gehad. Bij ons was het ook de hele nacht heen en weer om de speen er weer in te stoppen. Het ging zelfs zover dat ze de speen expres uit bed gooide om ons te laten lopen, vond ze leuk. Glimmen als we de kamer in kwamen..... Wij hebben het speentje als volgt afgeleerd (ze was toen trouwens 10,5 maand oud). Cold Turkey.... Klinkt bot (zo voelt het trouwens ook hoor) maar werktte wel.
's-ochtends de speen weggegooid zodat wij zelf niet in de verleiding konden komen om hem toch weer te geven (het was zondag, dus nieuwe kopen ging ook niet), Gewoon op bed gelegd. Ze heeft toen een half uur gekrijst. Ik heb haar toen weer uit bed gehaald en gewoon haar eigen ritme aangehouden. Dus gewoon fruit op haar normale tijd en weer naar bed op haar normale tijd. Toen heeft ze 10 minuten gekrijst, en daarna 20 minuten geslapen. Gewoon weer haar ritme aangehouden ondanks dat ze de hele dag dus nog maar 20 minuten had geslapen. 's-avonds is ze zonder morren gaan slapen.
De volgende dag ging eigenlijk niet echt beter, ze had weer 20 minuten geslapen overdag...
Op dag 3 heeft ze overdag zo'n 1,5 uur geslapen, en op dag 4 was het weer als normaal....

Ik heb haar dus niet langer dan een half uur laten huilen, maar ik heb haar ook niet haar zin gegeven door de speen weer aan te bieden.... En het is echt zwaar hoor, je moet er echt even doorheen. Echt zielig, maar goed het is voor hun eigen bestwil, want van niet slapen worden ze ook niet beter.....

Het is wel een heel verhaal geworden hahaha, hopelijk heb je er wat aan....

groetjes
Pauline
 
hoi

Ik Heb ten dele hetzelfde probleem met Jessey. Zij is nu 10.5 maanden en ligt in haar ledikantje bij mij op de kamer. Ze ligt het liefste dwars in haar bedje...en dan huilt ze 's nachts vaak dat ze klem zit. Als ik niet kom, dan stoot ze express met haar hoofd tegen de binnenkant....dan leg ik haar weer goed neer en dan slaapt ze niet verder. Pak ik melk voor haar en als ik mazzel heb slaapt ze dan een paar uurtjes....overdag slaapt ze maximaal 2 keer een half uur.
Als ik haar 's nachts laat huilen dan raakt ze helemaal overstuur en is ze daarna ontroostbaar en kan ik enige nachtrust totaal vergeten.......

Helaas heb ik dus geen tip voor je en kan alleen maar zeggen dat je het beste op je gevoel kan afgaan..ik heb de tip laten huilen eens geprobeerd en vanaf dat moment kan ik 's nachts wel 8 keer mijn bed uit ipv 2 keer...hahaha...
 
Fles weigeren is hier heel bekend.. mijn dochter nu 20 maanden drinkt al vanaf 7 maanden geen fles meer, pap met een lepel ging wel.. ze weigerde soms dagen, maar dan niet maar alle flesjes ja en dan moet je wel wat cb advieseerde toen 2 dagen geen fles meer aanbieden en alles met de lepel doen.. dus pap geven en fruit etc.. na 2 dagen begon ze wel weer te drinken maar al gauw stopte ze weer, we zijn toen overgegaan op 2 keer pap, en de rest uit beker/pakje.. alle allende gehad ziekenhuis bezoeken omdat ze dachten aan koemelk allergie.. dus misschien is hij idd toe aan iets nieuws , al andere speen geprobeerd op de fles groter gaatje ofoz?

Omrollen ja dat is ook lastig hier ook wel een tijdje gehad maar ze deed het niet vaak in bed.. dekens goed strak instoppen, maar verder geen tips..

Dat huilen ken ik ook wel een beetje hier een paar keer tot spugen toe, dan neem ik haar mee naar beneden, en dan rustig op schoot laat haar wat drinken of vijf minuten iets doen wat ze leuk vind ( tv kijken, boekje lezen ) en dan zeggen we iedereen weer gedag, net of er niets gebeurt is. en breng ik haar terug, weer liedje zingen en alles wat ik doe als ikhaar op bed doe, en dan gaat ze slapen.. of ik laat de deur open en ga op de trap zitten, desnoods praten met je man/vriend of iemand bellen, of iets doen boven strijken of wasopvouwen zodat hij weet dat je boven bent en dan gaat het hier vaak ook goed..

Wens je veel succes
 
Wij gebruiken altijd een langere slaapzak en stoppen dan het eind in om de onderkant van het matras heen.. Als je hem dan goed onderin het bed doet, dus dat ie niet te veel ruimte heeft naar beneden dan draait dat erg lastig.. Bij die van ons werkte het prima.. Alleen zorgen als je een grotere/langere slaapzak neemt dat het hoofdgat niet te groot is, dan kruipen ze dr uit! Het blijft tobben he die mannetjes!! Succes..
 
hoi

het oprollen is zo verholpen, aan de zij kannt van het slaapzakje een touwtje maken onder het matras door en aan de andere kant ook vast maken,
wand als je het slaapzakje acher onder het matrasje stopt en ze draaien kunnen ze met de benen vast te komen zitten.

en het probleem met de fles..
dat hebben wij vorige maand ook gehad wij hebben het haar wel aangeboden maar als ze niet wou dan niet dan zal ze wel geen honger hebben, ze gaan echt vanzelf weer eten,


groetjes
 
Terug
Bovenaan