3 tips

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's!

Tijdens het poetsen vanmorgen viel me op dat ik alweer aan de tip dacht die ik hier mááánden geleden eens op het forum heb gelezen. Toen geschreven door en voor iemand anders, maar ik heb het me toen ook zeer aangetrokken. Die tip was "niet té veel poetsen, besteedt liever die tijd met de kleine, want die kan zich later wel een leuke mama herinneren maar geen schone badkamer". Ik kan jullie vertellen dat ik toch bijna wekelijks nog aan deze tip denk.

Misschien is het leuk om een topic te maken van de tips die je hebt gekregen hier op het forum, van je ouders, vrienden, huisarts, ed waar je ook écht iets aan gehad hebt. Een top 3 bijvoorbeeld.

Ik zal beginnen. Mijn top 3 is:

* de tip van hierboven "niet té veel poetsen, besteedt liever die tijd met de kleine, want die kan zich later wel een leuke mama herinneren maar geen schone badkamer"

* de tip dat kindjes van maar een paar weekjes oud gemiddeld  maar zo'n 3 kwartier tot 1 uur wakker konden zijn. En dat terwijl ik een mupje had, die úren wakker kon zijn. Maar dan ook veel huilen als ze niet kon slapen of zichzelf vermaken. Toen ik dus die tip kreeg en ben gelijk ook met de regelmaat van Ria Blom begonnen, merkte ik ook echt duidelijk verschil. Mijn mupje was idd echt een slaapkopje! En vanaf toen ging alles véél makkelijker! Slapen ging makkelijker, maar ook zelf vermaken in de box ging beter. Heerlijk!

* de tip voor borstvoedingsmama's; dat  er neusspray (syntocinon) bestaat om de toeschietreflex op te wekken. Echt een uitkomst voor het kolven op het werk. Mede daardoor heb ik het kolven op het werk nog steeds goed kunnen volhouden. Ik weet niet of dat gelukt was zonder spray, vrees van niet!

Nu ben ik wel erg benieuwd naar jullie tips!
Groetjes!

Gelukkig krijg ik niet zoveel (ongevraagde) tips en die ik wel krijg leg ik meestal gelijk naast me neer. Hahaha, ik ben in het moederen geloof ik wel erg eigenwijs, twijfel ook bijna nooit.
Maar toen Julian nog veel kleiner was, was het slapen overdag niet zo'n succes. Ik zag dan dat hij moe was, maar in bed gelegd was het alleen maar brullen omdat hij er weer uit wilde. Ik wist niet zo goed wat ik er mee moest. Toen herinnerde ik me dat m'n moeder me vroeger wel eens verteld had dat het slapen van mij geen probleem was zolang ik mijn buikje maar vol had. Dus ben ik begonnen met Julian direct op bed te doen na het middageten. En dat werkte perfect! Slapen als een roosje!

En toen ik zwanger was kreeg ik van een collega de tip om je kind zo warm te kleden als je zelf ook gekleed bent (of zou willen zijn). Dit om te voorkomen dat je het veel te warm aankleedt. Vond ik ook wel een erg handige tip.

En voor de rest gebruik ik mijn gezonde (boeren)verstand!

Wie heeft er nog meer leuke/handige tips?

Groetjes,
Ellen mv Julian

Ik kreeg een tip van mijn oma:

"Vraag niet te veel van je kinderen, dan kan je van ze eisen wat je écht belangrijk vind"

Kortom, niet te streng en  te veel regels en verboden. Soms moet je expres iets even niet zien. Als er dan iets is wat je echt belangrijk vind dan zal je kind dat ook serieus nemen.

Liefs Nelleke

Leuk onderwerp, maar hij is al weer te ver afgezakt. Dus om tips uit te wisselen... even 'up'.

Dit was niet echt een tip maar heb ik hier op het forum gelezen en die houdt ik echt steeds in mijn hoofd op momenten dat Tyche heel erg hoest/huilt ... en dus geen adem aankan. Heb hem gelukkig (nog) nooit hoeven gebruiken maar ik onthoudt hem wel...

Als je kindje door het huilen geen adem meer aankan (ja, je hebt zo'n eigenwijze).. de voetjes onder de koude kraan houden..

Ook een tip als je kindje op het potje gaat om de romper over de schouder weer vast te drukken met de drukknopjes. Zo hoeft niet alles uit en hangt de romper niet in de pot.

Terug
Bovenaan