3 tot 4 weken zwanger en bloedverlies :(

<p>Hooi allemaal,</p><p>Ik ben er vroeg achter gekomen dat ik 3 tot 4 weken zwanger ben, alleen vandaag bloed ik opeens 1x echt helder rood bloed en best veel en nu alleen nog met vegen toen ik wel veel bloed had was er ook 1 stolsel.. nu heb ik de dokter gebeld Want heb nog geen verpleegkundige omdat ik het 1 dag weet en die zegt 1miskraam... Is dit nu gelijk zo of moet ik anderen actie ondernemen help :( bedankt alvast </p>

Ooh, dit is zo’n nare situatie. Enerzijds ben je waarschijnlijk blij dat de test positief is. En anderzijds heb je zoveel onzekerheden.
bloeden hoeft niet perse einde zwangerschap te betekenen. Maar het kan wel. Er is niks dat jij, een verloskundige of wij nu kunnen doen. Afwachten.. hoe rot het ook is. 
Bel maandag toch even een verloskundige. Dan heb je iemand die je kan begeleiden ongeacht of het goed gaat of niet. Zij kunnen ook een echo maken om straks te kijken hoe het in je buik gaat. 
Veel sterkte de komende dagen. Vertrouw op je lichaam. Dat weet echt wat het doet! 
Je bent sterker dan je denk

Heftige situatie!
1 o de 4 zwangerschappen gaat mis vóór de dag dat je ongesteld zou moeten worden.
Normaal weet je dit dus niet eens dan..
Maar het zou ook nog innestelingsbloed kunnen zijn.. ik heb gedurende de eerste 11 weken redelijk vaak helderrood bloedverlies gehad maar de baby doet het nog steeds goed! Nu 13 weken..
Het is echt afwachten, je kunt maandag/dinsdag opnieuw een test doen is het streepje dan lichter dan is het warschijnlijk een miskraam.. en anders dinsdag gewoon even contact opnemen met een verloskundige.

Succes en sterkte!

Bedankt voor jullie berichtjes !,
Ik ga contact opnemen met een verloskundige, en hopen dat alles goed is.
Het is zeker een nare situatie want het is zeker gewenst...
Ik hou jullie op de hoogte bedankt!!

Je bent er heel snel achter gekomen dat je zwanger bent. Dit is zowel prettig als minder prettig. Aan de ene kant is het super bijzonder dat je het nu al weet en dus al bewust zwanger bent. Aan de andere kant komt het super vaak voor dat vrouwen met 4 weken toch nog 'gewoon' ongesteld worden. Het is dan dus een miskraam, maar omdat de meeste vrouwen dan nog niet weten (pas na NOD) dat ze zwanger zijn, weet je niet anders dan dat het een gewone menstruatie is. Hoe vervelend het ook is, je kunt er niks aan doen en het is helaas ook normaal dat het nog rond 4 weken mis gaat. De bevruchte eicel is dan gewoon niet goed ingenesteld en het is een teken van de natuur dat het toch al niet goed was. 
Maar het zou ook gewoon een innestelingsbloeding kunnen zijn, zoals al eerder aangegeven. Het kan op dit punt nog alle kanten op! Een vriendin van me heeft de eerste 10 weken van haar zwangerschap ook vaak bloedingen gehad, vaak na gemeenschap of zwaar tillen. Zij was gewoon heel goed doorbloed. Uiteindelijk bleek er niks aan de hand te zijn elke keer, gewoon een adertje dat geknapt was. Ze is nu 21 weken ;) Dus blijf vooral positief.

Terug
Bovenaan