3 uur na voeding krampjes??

hoi,
onze zoon is nu 8 weken oud en wordt de laatste 2 a 3dagen soms een uur eerder wakker voor de volgende voeding.
hij krijgt genoeg voeding elke 4 uur, dus honger zou het niet kunnen zijn toch?
(krijgt 5 a 6 flessen van 165 cc)

als we hem uit bed halen, dan horen we zijn maagje/darmpjes helemaal rommelen en is hij echt aan het krijsen (aanvalsgewijs). tijdens het huilen horen we ook we het ook echt "ploffen" in zijn buikje...

meestal zijn darmkrampjes toch binnen het uur na de voeding??

wie herkent dit?

gr.petra

Hoi Petra,

Onze zoon van bijna zes weken heeft dit ook, maar hij heeft dan gewoon honger. Hij krijgt nu 5 a 6  x 180 cc aangeboden. Hij drinkt ze eigenlijk nooit leeg. Meestal komt hij in de ochtend om de 2,5 uur en de volgende keer pas weer na 5 uur.  Hij heeft dan ook altijd een rommelende maag, dus misschien heeft  die van jouw  ook honger. Misschien de voeding ophogen? Onze zoon krijgt aardig wat voeding, maar hij was met vier weken al zes kilo (bij de geboorte 4600 gram), dus die lust wel wat.

Succes ermee.

Groetjes,
Miriam

Hallo

Ben eigenlijk van het voorjaarforum mijn zoon is 6 mrt geboren
Hij had dit ook en ik dacht ook krampjes, maar bij krampjes blijven ze huilen en zijn ze bijna ontroostbaar. Strekken zich en gaan met de beentjes op en neer van de pijn.

Bij ons was het ook honger en ben toen overgegaan op voeding voor hongerige baby's. Dit hielp perfect. Hij is nu 5mnd en krijgt 3 keer 200 en 1 keer 210 (+ bijvoeding)

Ik geef friso extra (bij 180 cc water 2 schepjes comfort voor reflux(spugen) en 4 schepjes friso extra)

Groetjes annegien

Hoi Petra

Mijn zoontje is nu 14 weken en krijgt 5 flessen van 170cc voeding per dag
Hij woog gisteren op het CB 6610 gr en bij zn geboorte 3435 gr
Jou kleintje krijgt al haast net zoveel als mijn zoontje...krijgt hij niet teveel en is daarom zo onrustig?
Op het bureau zeiden ze dat wat hij nu aan voeding kreeg precies paste bij zijn leeftijd en gewicht
Als hij meer wilde dan moest hij toch echt over naar de 4 flessen en die mogen dan 220 zijn en max 250

Groetjes Xennah

Terug
Bovenaan