3 verschillende vragen.....

Hoi meiden,

Ik heb drie vraagjes. Hopelijk weet iemand die wel te beantwoorden. Nou hier komen ze haha.

1. Hoe moet dat nu met fruithapjes en groente? Doe je dat rond flessentijd en daarna gelijk een fles erachter aan?
Haar schema is nu: 7.30 - 11.30 - 15.30 - 19.30u Of moeten die hapjes er tussenin? Dus fles, 2u later hapje, 2u later weer fles enzo?

2. En geven jullie er ook al drinken bij (thee, siroop?) Myrthe heeft reflux en als ik haar siroop ofzo geef dan houdt ze gelijk de rest van de dag geen voeding binnen (ze heeft speciale voeding waardoor ze nauwelijks nog kotst)
Iemand daar nog tips mee? Bij flesvoeding hielp johannesbroodpitmeel in ieder geval niet.

3. Ze heeft al 3x binnen 2 weken bloedend tandvlees gehad. Komen er al tandjes door (ik zie niks) of is het telkens een ongelukje met dr nageltje bijvoorbeeld? Ik check haar speelgoed en daar zit niks scherps aan.

Nou ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.

Liefs Reneke

Hoi,

Ik heb niet op al je vragen antwoord, maar wel op vraag 1,

Het fruit en groent kun je tussendoor geven,

bv. half 8 fles, 10 uur fruit, half 12 fles etc.
In het begin willen ze niet veel fruit, maar een paar hapjes, het is dus geen vervanger van een voeding, maar een tussendoortje.

Mijn dochter is ruim 8 maanden en ik geef haar zelden sap. Alleen thee en water.

Groetjes van Gea

Hoi Gea,

Maar hoe doe je dat dan als ze slaapt? Precies tussen die tijden slaapt madammeke.
En Myrthe neemt geen genoegen met een paar hapjes. Ik geef haar nu de helft van zo'n klein potje, maar ze wordt boos als ik het opruim. Ze kan al een heel potje op wat haar betreft. En dat terwijl ik zondag pas begonnen ben haha.

Water drinkt Myrthe niet, thee wel maar dan zit ik nog steeds met het probleem dat het waterig is, dus dat het gelijk weer eruit komt incl al dr voeding.

Liefs Reneke

Hoi Reneke,

Ik geef Bo ook tussen de flessen door zijn fruit en groente. En inderdaad komt dit niet altijd uit met zijn slaapjes. Meestal kan hij wel 1,5 a 2 uur wakker zijn en dan geef ik het vlak voor hij weer naar bed gaat. Het slaapje rond het avondeten gaat de komende tijd toch verdwijnen is mijn ervaring en dan komt het 's avonds allemaal wat beter uit.
Mijn oudste zoon wilde ook heeel snel veeeel fruit en groentje wahhaa. Ze mogen de hoeveelheid van een potje hebben, dus ik gaf het hem gewoon. Nu bij Bo is het een ander verhaal.... die wil na 5 hapjes al niet meer. Een enorm verschil. De oudste eet nu nog alles, dus ben benieuwd of dit een voorteken is van een slechte eter (hoop het niet).

Tussendoor geef ik geen andere dranken. Ik geef nog borstvoeding, maar ben wel aan het afbouwen, dus ik geef hem soms wel een extra slokje borstvoeding. Van de oudste weet ik nog dat ik pas heeel laat begon met het geven van extra dranken. Dat hebben ze nog niet nodig hoor. Als je kindje wat ouder is, zal ook de reflux verbeterd zijn en dan is het nog tijd genoeg om te beginnen met sap of zo.

Groetjes, Noor mv Skip en Bo (bijna 6 maanden).

Hoi,

Het fruit geef ik tussendoor. Op de ochtend voor het slaapje. Dus rond half 8 een fles, dan rond half 10 fruit en dan naar bed. Groente krijgt ze nog niet, maar dat ga ik doen zoals bij mijn oudste. Om 4 uur eerst groente hap, dan fles. Als die groente hap een maaltijd wordt, dan steeds minder fles. En uiteindelijk een hele maaltijd met als toetje yoghurt.
Als drinken tussendoor krijgt ze water of thee. Nog lang geen siroop ofzo, dat stellen we zolang mogelijk uit. Zeker niet in het eerste jaar. Dat zijn echt een paar mini slokjes uit een beker. Geen idee wat je moet doen als alles er weer uit komt. Misschien kunnen ze op het cb. helpen.
Nou weet ik vraag 3 niet meer.

Oja, het tandvlees. Dat zou ik ook niet weten. Waar bloed het? Steeds op dezelfde plaats? Dan zou het een tandje kunnen zijn. Meestal komen er eerst tandjes door onder in het midden. Anders even aan de huisarts of het cb. vragen.

Succes!

hoi hoi

ook wij doen de fruit/groente tussen de flessen door.

nou wij geven caithlyn dus wel extra drinken zoals water maar ook de babysap met fruitsmaak ze vind dit echt heel lekker (geef dit vaak met warmte dus niet elke dag) de eerste slokjes gaan ff raar haha maar ze drukt zo een klein potje drinken op hoor

ze heeft meer moeite met het warme eten vind ze nog steeds niet lekker haha

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

Hoihoi,

Hoe gaat het inmiddels met de fruithap? Ik had precies hetzelfde probleem en ben benieuwd hoe het nu bij jou gaat.

Norah slaapt namelijk superveel (alhoewel ze volgens Ria Blom gewoon gemiddeld slaapt) en 's ochtends is ze amper een uur wakker, dus dat schiet niet op. Ik heb er daarom voor gekozen om de fruithap een uurtje na de voeding van 11.30 uur te geven (ie is soms al om 11.00 uur, soms pas om 12.00 uur) . Dat doen we nu een paar dagen en het gaat heel erg goed, ze is dan goed wakker, hapt lekker door en heeft nergens last van als ze een half uurtje later naar bed gaat.

Groetjes,
Jamie

Terug
Bovenaan