3 vragen In slaap vallen en drinken

<p>Hallo.</p><p>soms wil mijn dochter in slaap vallen en gaat dat ook goed op zichzelf het enige probleem is de speen. Zodra die uit dr mondje valt word ze wakker en begint het hele process opnieuw.. vallen alle spenen uit of is dit normaal? Soms zijn we wel 2 uur bezig met terug duwen en dan pak ik dr maar bij me zodat ze zo in slaap kan vallen.. voor dr volgende voeding. (Dit betreft overdag, snachts is meestal niet zo’n probleem meer) </p><p>Ben nu ook begonnen om dr savonds tussen half 8 en kwart over 8 in bed te leggen (vandaag wordt de 3e dag) en dat gaat dramatisch.. alsof ze dan niet in bed wil liggen en na dr laatste voeding gaat het meestal wel goed. </p><p>Dan vraag 2.</p><p>ze drinkt ook meestal heel gulzig. Nou gebruiken we een dr brown fles en daar past de speen van de Philips avent anti colic fles ook op. Dat is speen nr 1 maar gaat drinken iets sneller doorheen. </p><p>Nu sinds paar dagen gebruiken we weer de dr brown speen nr 1 op de fles daar gaat t drinken niet zomaar doorheen. Met deze speen drinkt ze langer en ook minder.</p><p>is het mogelijk dat ze met de dr brown speen te moe wordt km te drinken en dus sneller stopt of drinkt ze teveel met de Philips speen omdat het sneller gaat? (Ik neem wel pauzes en Laat dr boeren en doe minstens 10 minuten over dr fles. K laat dr geen hele fles in 5 minuten naar achter gieten, met dr brown fles neem ik minder pauzes want dat duurt veeeel langer)</p><p>mondjes terug geven doet ze sowieso wel. Ook na 1 of 2 uur zelfs nog. Het is niet overdreven veel en meestal heeft ze hier geen last van. Nutritron ben ik meteen mee gestopt omdat ze daar hele erge krampjes van kreeg dus durfde ik niet meer te pakken. (Ik weet van het wennen maar zitten al in een krampjes piek dus wou dr niet nog meer pijn geven) of zal opbouwen helpen? </p><p> </p><p>Groetjes</p>

Ik lees dat je net zo aan het zoeken ben als ik..bedankt voor je reactie op mijn bericht, t is fijn te horen dat ik niet de enige ben die zoekende is..
Mijn zoon wil savonds ook absoluut niet in bed tot na de laatste fles,deze hebben we verplaatst naar uur of 10 zodat we niey heel laat liggen,want heb smorgens weer 2 kids die vroeg wakker zijn..
Ik heb ook dokter b fles hier doet hij 20 min over..met boeren ben ik half uur bezig..als ze echt nog honger heeft denk ik niey dat ze stopt mijn zoon is bijna 6 weken en krijgt 135 maar gaat ook niet altijd op en spuugt ook nog erg veel uit dus ?
En de speen die blijft hier ook niet zitten helaas 
Succes schijnt beter te gaan worden. .

Ik lees dat je net zo aan het zoeken ben als ik..bedankt voor je reactie op mijn bericht, t is fijn te horen dat ik niet de enige ben die zoekende is..
Mijn zoon wil savonds ook absoluut niet in bed tot na de laatste fles,deze hebben we verplaatst naar uur of 10 zodat we niey heel laat liggen,want heb smorgens weer 2 kids die vroeg wakker zijn..
Ik heb ook dokter b fles hier doet hij 20 min over..met boeren ben ik half uur bezig..als ze echt nog honger heeft denk ik niey dat ze stopt mijn zoon is bijna 6 weken en krijgt 135 maar gaat ook niet altijd op en spuugt ook nog erg veel uit dus ?
En de speen die blijft hier ook niet zitten helaas 
Succes schijnt beter te gaan worden. .

Mn dochter is 7 weken dus zitten in precies hetzelfde schuitje! Met de Philips speen drinkt ze soms wel 150, nu ik de dr brown speen weer gebruikt zitten we meestal rond 115. 
Ja heb dr laatste fles nu rond half 11/11 uur en als Mn schema overhoop ligt half 12. 

Ze willen vaak savonds lekker bij je liggen om zich op te laden voor de nacht... hebben haar heel lang tot 23.00 bij ons gehouden en op een gegeven moment het bedje na de fles van 19.00 geprobeerd en dan ook de fles in donkere kamer gegeven. Gelukkig vond ze dit snel goed. Hebben toen heel lang de fles van 23.00 nog gedaan, maar dan kwam ze nog een keer in de nacht. Dus toen niet meer gedaan en werd het steeds later dat ze een fles wilde... ze pakte toen geen speen. Nu met 6 maanden om 19.00 de laatste fles en dan wordt ze vaak wel nog een paar keer wakker maar is het meer vanuit gewoon en de speen pakt ze dan gelukkig wel en heel soms moeten we een klein flesje geven.... vooral de kleine mup volgen en niet een schema zoals vele beweren.... 

Qua speen kan ik je niet helpen. Mn zoon moet echt geen speen..
Maar wat hier wel heel goed werkt is boven luier, slaapzak, op ons bed voeden en dan gelijk in bed. Dan slaapt ie gelijk! Nu met 9 weken herkent hij gewoon het ritueel van gaan slapen. Ook overdag.
Ik voed BV op verzoek dus het wisselt nog wel een beetje hoe laat hij naar bed gaat maar meestal tussen 7 en 8..
Hij komt dan om 4u voor voeding en slaapt daarna nog een aantal uren. Als we hem een voeding later op bed leggen komt hij ook om 4u. 

Wij hebben ook de dr brown fles en gebruiken een difrax speen, dit werkte echt stukken beter, misschien is dat een optie? We hebben maat S maar prikken hem door met een naald (M ging nog te snel) en nu doet ze 15 minuten over haar fles, zonder pauzes zeg maar. Dus met boertje er tussendoor enzo zo'n 20 minuten.
Qua gewone speen gebruiken wij bibs, die bleef stukken beter zitten als andere spenen, maar valt ook nog geregeld uit hoor, maar bij ons sabbelt ze inmiddels ook graag op haar vingers.
En met slapen, wij doen een klein ritueeltje, alles boven in haar kamer in de avond: schone luier, uitkleden, slaapzak aan, in het donker op haar kamer voeden, even wiegen en naar bed. Werkt 9 van de 10x soms heeft ze even een huilmomentje maar binnen een half uur ligt ze vaak lekker te slapen. En ze moeten er ook aan wennen natuurlijk, misschien eerst even erbij blijven zitten en over haar hoofdje aaien? 

Wij hebben ook de dr brown fles en gebruiken een difrax speen, dit werkte echt stukken beter, misschien is dat een optie? We hebben maat S maar prikken hem door met een naald (M ging nog te snel) en nu doet ze 15 minuten over haar fles, zonder pauzes zeg maar. Dus met boertje er tussendoor enzo zo'n 20 minuten.
Qua gewone speen gebruiken wij bibs, die bleef stukken beter zitten als andere spenen, maar valt ook nog geregeld uit hoor, maar bij ons sabbelt ze inmiddels ook graag op haar vingers.
En met slapen, wij doen een klein ritueeltje, alles boven in haar kamer in de avond: schone luier, uitkleden, slaapzak aan, in het donker op haar kamer voeden, even wiegen en naar bed. Werkt 9 van de 10x soms heeft ze even een huilmomentje maar binnen een half uur ligt ze vaak lekker te slapen. En ze moeten er ook aan wennen natuurlijk, misschien eerst even erbij blijven zitten en over haar hoofdje aaien? 

Terug
Bovenaan