3 vragen.....

Hallo mama's en papa's.

Ik heb 3 vragen, eigenlijk dingen waar mijn dochter van 7 weken last van heeft, en voordat ik het cb bel vraag ik het eerst even hier....bij de echte proffesionals!

Lieke poept soms wel 3 dagen niet, meestal om de 2 dagen en ze heeft heel veel last van windjes, ze schreeuwt het dan uit en dan komt er een dikke wind, en dit kan soms de hele dag doorgaan, heel zielig, ze is dan soms ook moeilijk te troosten en laat de hele dag door veel windjes. Is het oke dat baby's 3 dagen niet poepen? en al die windjes....wat is daar aan te doen? Verder heeft ze   nu zo'n 3 weken last van rode puistjes op haar gezicht, het zwakt wat af en dan komt het weer vol opzetten, ook in haar nek zit het er vol mee en haar oorlelletjes zijn helemaal schraal.......wat is dit? de buren zeiden warmtepuistjes en dat ik haar misschien te warm aankleedde....ze draagt gewoon een rompertje met een dun broekje en shirtje.....heb haar voor de zekerheid maar even getempt net....37. Is er iemand die mij adviezen kan geven want ik ben erg geduldig maar een kindje dat veel huilt en soms niet te troosten is is erg vervelend.

groetjes jorieke

hoi jorieke
die bultjes is baby-acne.dat hebben ze op en af tot jou hormonen uit het lijfje zijn.mijn zoontje is nu 12 weken en heeft het nog een heel klein beetje.niks ergs dus.de schrale plekjes kun je insmeren met iets vets.ikzelf gebruik zwitsal zachte creme.
maar dat ze weinig poept en veel windjes laat en huilt is niet goed.ze heeft denk ik flinke krampjes.om als eerste de ontlasting op gang te krijgen kun je 10cc extra water bij de voeding doen.dat maakt de poep dunner.als ze weer normaal poept kun je daar weer mee stoppen.een scheutje zonnebloemolie kan ook,maar bij ons was water voldoende.daarnaast zou ik iets tegen de krampjes gaan geven.abc-dolphius schijnt erg goed te zijn.verkrijgbaar bij de drogist.venkelthee of rooibosthee door de voeding doen kan ook verzachtend werken(werd mij op het cb geadviseerd)maar omdat jou dochtertje zo erg last heeft is dat denk ik niet voldoende.
ik hoop dat je er iets mee kan en dat t snel helpt want ik weet hoe zielig het is en dan had boas het nog niet eens zo heel erg.
groetjes kari

Hoi,

Dit komt mij heel bekend voor.. Shamil is nu 9 weken en heeft ook bultjes(hormoonuitslag)  op zijn wangetjes en nekje en oortjes ik smeer er schrale wangen creme van kruidvat op en dat helpt goed en als hij het warm heeft zie je ze nog beter want dan worden ze rood.. Na 3 maanden gaat het weg of wordt het minder.

Ik heb gehoord dat een baby niet elke dag hoeft te poepen hou vooral het plassen in de gaten dat moet wel vaak.
Shamil is een gulzige drinker dus heeft vaak last van krampjes en huilt dan heel hard ik leg hem dan op mijn schouder en laat hem een boertje doen om de lucht eruit te boeren en daarna is het meestal over en cinnababy van vsm helpt ook goed..

Ik heb dezelfde vragen ook hier op het forum gesteld haha is wel grappig dat ik nu antwoordt kan geven aan jou.

Hanan

Hai Hanan,

Ik had jou volgens mij die tip gegeven over die schrale wangetjes creme van de kruidvat. (heb ik zojuist opgezocht) Uit je bericht maak ik op dat het heel goed helpt! Ben blij dat het nu  beter gaat.

Dus dames, als je baby schrale wangetjes heeft, gebruik dan, de eigen merk creme van de Kruidvat! Helpt goed  en is niet duur, kost maar 1,89!

Groetjes,
Sharon

Hallo,

Nou...bedankt voor jullie reactie's.....fijn dat er meer baby's zijn met deze problemen, heb toch ook maar even het telefonisch spreekuur van het cb gebeld, en ze zei dat ik van voeding kon veranderen, ik gebruik nu Nutrilon1, en ik kon Omnio gaan proberen, ik ga het zo gelijk kopen....en cinna baby van vsm werd mij inderdaad aangeraden.....kijken of het helpt, Lieke heeft gisteren zo veel gehuild dat ik er zelf emotioneel van werd en mijn man is dan de nuchtere van ons twee en zegt dat het allemaal wel goed komt....ja..hij werkt lekker de hele dag. Om 20.00 viel ze eindelijk in slaap en we hadden al besloten haar niet wakker te maken voor de laatste voeding.....ze heeft geslapen tot 5.00!!!! ze was duidelijk uitgeput. Ik ga zo Omnio kopen en cinna baby....ik meld wel of het geholpen heeft!

groetjes Jorieke

Hoi,
die wangetjes da's idd babyacne. Je kan er iets opsmeren, maar het hoeft niet. Gaat vanzelf weg.
3 dagen niet poepen is wel weinig, zeker als ze er last van heeft. Die windjes lijken ermee samen te hangen. Je mag per 80 cc 10 cc extra water in de fles doen. Of idd van VSM-druppeltjes. Wat verder nog kan:
* scheutje olijfolie in de fles
* buikje masseren en fietsen met de beentjes (dit is vooral goed voor de windjes)
* als ze echt obstipatie heeft dan kun je even de thermometer wat verder naar binnen doen. Werkt echt als een tierelier. Dit moet je natuurlijk niet te vaak doen en al zeker niet elke dag of zo. Gewoon echt als niks helpt.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan