3 vruchtzakjes

<p>Hallo allemaal,</p><p>Vorige week hadden wij onze eerste afspraak bij de verloskundige dit werd de intakeafspraak genoemd. Zelf dacht ik 6 a 7 weken zwanger te zijn. De verloskundige maakte in eerste instantie een foto via de buik. Daar was helaas niks te zien. Toen probeerde ze het inwendig ook hier was niks te zien. De verloskundige vroeg meerdere malen of ik niet korter zwanger was en verkeerd geteld had misschien? Maar ik hield mijn laatste menstruatie bij en die datums was ik toch echt ongesteld. Ze vertrouwde het niet en liet me bloed prikken en een inwendige echo maken door de gynaecoloog. Uit mijn bloedwaardes bleek dat ik zwanger was maar op de echo was niet veel te zien. Ze plande de afspraak in voor 2 dagen later. Ook op de tweede afspraak werd er bloed geprikt en een inwendige echo gemaakt. Ze was verrast maar voorzichtig vertelde de gynaecoloog dat ze drie vruchtzakjes zag. Wij waren verbaasd! Ook nu moesten we twee dagen later terug komen. Afgelopen zaterdag was dus die afspraak en vanaf die dag heb ik bloedverlies met stolsels en buikkrampen. Toch naar de afspraak gegaan en bloed laten prikken hier bleek uit dat mijn bloedwaardes iets gedaald zijn. Weer een inwendige echo laten maken en de gynaecoloog vertelde dat twee vruchtzakjes kleiner zijn geworden en één vruchtzakje groter. Nu moeten we een week wachten voor dat we meer weten. Ik denk dat ik gewoon een miskraam heb gehad en dat alle drie de vruchtzakjes verloren zijn. Heeft er iemand iets soort gelijks meegemaakt of herkent zo'n situatie?</p>

Een klein beetje vergelijkbaar verhaal.
hier zwanger geweest en voelde mijn hornoonspiegel dalen (geen bloed geprikt maar zwangerschapssymptomen namen af), verder minimaal bloedverlies.
dus vroege echo (6.? Weken) daarbij twee holtes, geen vruchtzakje.
daarna toenemend bloedverlies. Vervolg echo halve week later. Een holte duidelijk kleiner andere eigenlijk onveranderd.
eiteindelijk duidelijke miskraam en beide holtes verdwenen. Maar in aanleg dus mgl een tweeling maar geen goede innesteling geweest. Maar het klinkt alsof het bij jou dus alle richtingen in kan. Je kan ook een miskraam hebben gehad waarbij er toch nog een of twee embryo’s verder groeien.
heel veel succes,
ik vond het (vooral lichamelijk) een zware tijd.

Hier ook 3 vruchtzakjes, is helaas geëindigd in een miskraam in de 10e week. 3 x een echo gehad, toen bleek dat eentje zichzelf al aan het afbreken was. We hebben het helaas moet opwekken met tabletten en daarna alsnog een curretage. 
2 maanden hierna overigens wel weer zwanger van een eenling. Die groeit wel goed.

mijn 1e zwangerschap ben ik begonnen met 2 vruchtzakjes, maar 1 liep wat achter.
een echo later was duidelijk verschil te zien.
mijn dochter was dus een hele prille tweeling maar als heel vroeg is het bij t andere vruchtje 'mis' gegaan.
mijn dochter is kerngezond geboren. Dus het kan zeker dat 2 worden afgestoten en 1 kindje in je buik mag groeien?

Ik kan er weinig over zeggen maar wat ik wel wil zeggen is wat een top vk dat ze zo snel handelen. Succes! Hopelijk blijft in ieder geval het gegroeide zakje zitten ❤

Bij mij was er op de eerste echo ook 2 vruchtzakjes te zien. Eentje met stuk grotere inhoud dan de ander. Ze noemde dit een "vanishing twin". Dus in aanleg een tweeling maar eentje die zich niet doorontwikkeld heeft en uiteindelijk verdwijnt. Ben nu 20 weken zwanger van een goed groeiende jongen en op de echo's is nu ook niks meer te zien van het tweede vruchtzakje. Ze vertelde dat dit vrij vaak voorkomt maar door de vroege echos je dit dus nu ziet (vroeger kwam je hier niet achter). Dus het zou goed kunnen dat bij jou zich uiteindelijk ook maar eentje doorontwikkeld. Het enige nadeel is dat je dan niet meer de NIPT test kan doen omdat je bloedwaardes vertekend zijn. Succes, hoop dat alles goed komt!

Terug
Bovenaan