3 week oud, lang wakker.

A

Anoniem

Guest
Overal lees ik dat babytjes van 3 weken een uurtje wakker kunnen zijn. Gemiddeld uiteraard.. Maar heb hier een jongentje die rustig 2/3 uur om zich heen tuurt. Hij is niet huilerig dan (alleen als je hem in bed legt en hij dus niet goed om zich heen kan kijken. Ook is hij rustig.. Dit komt misschien 2a3 keer per dag voor. Verder valt hij na de fles in slaap.
Hij gaapt wel, maar als je hem op dat teken in bed legt wordt hij mopperig en blijft hij wakker.

Moet ik me nu zorgen maken over te weinig slaap of lekker genieten van het wakkere mannetje dat blijkbaar genoeg slaap heeft over de rest van de dag. Al is dat dus maar 11 uur slaap pngeveer over de dag..
 
hallo,
zo'n dondersteen hadden wij ook hoor! gewoon lekker wakker zijn en bij je willen zijn.
maar na de 4e maand komt er echt wel een ritme in waar iedereen aan moet geloven en dan ineens kunnen ze ook echt uren slapen!
mijn dochtertje is nu 7 maanden. en slaapt 's nachts van 9 tot 8 en dan van 11 tot 12 en van 2 tot 4 en ook nog eens van 7 tot 8
 
Mijn eerste was ook een extreem wakkere baby, ze sliep twee keer 45 min. en dat was het wel. Ze was ook heel vrolijk en sliep 's nachts goed.
Het verschilt gewoon enorm per kind.
 
Ik zou me er niet te druk over maken. Zo lang je hem maar blijft aanbieden wat hij nodig heeft, zal het wel goedkomen. Het ene kindje is nou eenmaal wat wakkerder dan de andere en het zou ook zo maar ineens kunnen veranderen.

Die van mij is 2,5 week en heeft 1 a 2 wakkere perioden en die vallen niet eens direct na de fles (wat veel handiger zou zijn). Hij valt na de fles in slaap, dan wacht ik altijd even of hij nog moet bijkomen van de fles en als dit niet zo is leg ik hem in bed. En dan wordt hij na een tijdje zelf weer wakker en dan haal ik hem eruit. Het zou veel handiger zijn als er een ritme van verschonen, fles, spelen, slapen en weer verschonen fles, spelen, slapen in zou zitten, maar ja, dat is nou eenmaal niet, dus houden we zijn ritme maar een beetje aan.

Anyway, zo lang je je kindje volgt komt het goed.
 
Helemaal met de vorige reactie eens.
Mijn zoon sliep ook erg weinig, ligt vaak wakker maar tevreden in bed te brabbelen. Maakte me er eerst ook zorgen om. Op het cb zeiden ze dat somige kinderen aan een half uur slaap genoeg hebben en er dan weer lang tegen aan kunnen. Gewoon je kindje volgen idd
 
hier ook een kind wat weinig sliep overdag.. maakte me daar best druk over (eerste kind he) totdat mijn vriend zei : als ze 's nachts maar slaapt, dat is het belangrijkste.
Gelukkig deed ze dat ook vrij snel, doorslapen.

Nu slaapt ze 's ochtends van 9 tot 10/half 11 en 's middags van 1 tot half 4 ongeveer. Wel met tussenposes wakker, maar zolang ze niet huilt, laat ik haar liggen. Vanzelf valt ze dan weer in slaap.
 
Wij hebben ook zo'n wakker mannetje. Hij is nu 15,5 week en begint nu af en toe toch wat meer te slapen. De eerste 2 weken sliep hij redelijk veel, maar daarna heeft hij besloten dat alles overdag te interessant is om te missen...hahaha. Was wakker van 09.00-23.00 uur. Af en toe viel hij wel in slaap, maar dat duurde dan maar 10 minuten. Hij slaap nu van ca. 21.00-23.30 en van 00.00-06.00/06.30. Daarna nog even tot 09.00 en sinds een paar dagen slaapt hij nu ook aan het begin van de middag nog 1-1,5 uur.
Af en toe is het lastig als je zelf iets moet doen, maar kan hem niet dwingen~om te slapen. Gelukkig is hij bijna altijd vrolijk en kan hij zichzelf ook alleen vermaken in de box. Vind het eigenlijk ook wel leuk dat hij zoveel wakker is. Heb zo wel heel veel interactie met hem. Heerlijk!
 
Zo lang hij tevreden is lijkt me er niets aan de hand. Onze jongste (nu 3,5 mnd) sliep de 1e 4 weken ook minder. Viel dan wel aan de borst in slaap en dan verder in reiswieg in de box.
Tot ze 4 weken was en er opeens duidelijk genoeg van had. Ze werd erg huilerig, sliep steeds minder. Toen ben ik haar in haar eigen bedje gaan leggen, lekker rustig, geen mobiel erboven ofzo. Ze huilde dan wel even, maar dan troostte ik haar steeds (haalde haar er eerst steeds uit om te troosten, maar daar raakte ze alleen maar meer van overstuur van :()
Ze slaapt nu heel goed, 's nachts door, huilt
nauwelijks. Ze heeft wel nog steeds echt een rustige omgeving nodig om te slapen.
 
Terug
Bovenaan