3 weken oude baby blijft vragen om voeding

Ons zoontje is bijna 3 weken en vandaag is het al de hele middag en avond drama. Zodra hij in zijn bedje ligt maakt hij hoge gil geluidjes en uiteindelijk wordt dit krijsen. Zodra we hem oppakken stopt hij meteen dus geen krampjes denk ik? Na een tijdje vasthouden gaat hij ook weer huilen. Hij blijft zo onrustig, ook met zijn handjes en ogen en slaapt bijna niet tussendoor. Zowat om de anderhalf uur voed ik vandaag maar dat kan denk ik ook wel de hele dag door nu. Voor een sprongetje is het te vroeg toch? Hoe kunnen we hem helpen zodat hij weer rustig kan gaan slapen?

Voeden als hij daarom vraagt. Het kan ook een regeldag zijn. Dat kan 1 dag duren maar ook meerdere. Met zulke dagen regelt hij zelf de hoeveelheid voeding die hij binnenkrijgt.

Als het alleen savonds is kan het ook zijn dat hij gaat clusteren. Erg vermoeiend, maar daar kun je het beste maar aan toegeven.

Google anders maar eens op regeldag en clusteren. Waarschijnlijk herken je dan wel dingen.

En verder lekker bij je houden als hij zo onrustig is. Hij heeft zijn mama en papa nog heel erg nodig, hij is nog zo klein en pas net op de wereld. Overdag bij jou laten slapen, bijv in een draagzak/doek kan voor hem ook heel fijn zijn.

Kan een regeldagje zijn. Het is wel normaal babygedrag. Mijn dochter wilde tot 17 weken niet ergens anders dan op mij slapen. Lekker bij je houden en troosten, en voeden op verzoek. Die eerste 3 maanden zijn gewoon heel pittig.

Is het niet gewoon een regeldag? Die zijn namelijk rond een week of 3 heel normaal. Geef je borstvoeding of kunstvoeding? Bij borstvoeding is het ‘gewoon’ een kwestie van toegeven en afzien, meestal is het na 1/2 dagen weer over. Sterkte!

https://www.24baby.nl/baby/borstvoeding/regeldagen/

Oh en avonden huilen doen heel veel babies. Toppunt is vaak rond etenstijd en daarna. Ze zijn moe en geprikkeld van de dag, waardoor ze lastiger in slaap komen, de lichaamstemperatuur ligt wat hoger, waardoor krampjes sterker zijn. Het is helemaal niet erg om hem die eerste maanden savonds bij je te houden tot het punt waarop hij wel in slaap is te krijgen. Evt lekker clusteren.

En verder lekker bij je houden als hij zo onrustig is. Bij jou laten slapen, dit kan ook in een draagzak/doek. Hij is nog zo klein en heeft jou nog heel hard nodig. Mijn oudste dochter sliep de eerste 11 weken overdag eigenlijk alleen maar op mij. Soms kon ik haar dan slapend wegleggen maar vaak ook niet. Ineens lukte het in haar eigen bedje. Het komt dus vanzelf dat hij alleen kan slapen.

Dankjulliewel wel voor de geruststellende reacties en tips :) ik vind het vooral zo sneu als hij maar zo onrustig blijft en weinig slaapt. Hopelijk gaat dit helpen!

Terug
Bovenaan