3 weken teruggezet

Hallo! Ik heb gisteren mijn eerste echo gehad, omdat ik volgens de berekening van de verloskundige ruim 8 weken zwanger moest zijn. Gisteren bij de echo toch geschrokken: er was een klein vruchtje te zien wat maximaal 5,5 week was. Wel een langzaam kloppend hartje te zien. De verloskundige gaf aan dat het of een miskraam wordt omdat het vruchtje achter loopt qua groei of de berekening van mijn zwangerschapsduur is niet goed geweest. Ik hoop op dit laatste. Zou kunnen omdat ik van mijzelf een zeer onregelmatige cyclus heb en dmv clomid zwanger ben geworden.

Volgende week donderdag heb ik een nieuwe echo. Verloskundige klonk niet positief dus wacht ik spanning af!

Ben benieuwd of iemand iets soortgelijks heeft meegemaakt en hoe dat is afgelopen?!

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt, ben namelijk 2 weken teruggezet. Ik was bij mijn eerste echo 7+1 weken en ik dacht al over de 9 te zitten. Echter was de verloskundige bij mij niet negatief en was een goed kloppend hartje te zien. Inmiddels ben ik nu 9 weken zwanger en heb ik a.s dinsdag opnieuw een echo. Volgens mij gaat alles nog goed. Het kan zijn dat je een latere eisprong hebt gehad of dat de bevruchting later plaats heeft gevonden. Vervelend wel dat de verloskundige bij jou niet positief was en dat je nu met dit gevoel moet wachten. Het terugzetten in weken is namelijk volgens mij niet heel gek en komt veel vaker voor en een hartje kan je volgens mij pas echt goed zien kloppen vanaf 6 weken, maar goed ik heb er niet voor geleerd. Ik hoop dat je goed nieuws krijgt volgende week.

Hoi Merel, fijn dat bij jou alles wel goed was en de verloskundige ook positief was! Ik heb al zitten rekenen maar kan geen touw aan die 5,5 week vastknopen, dus het wordt toch gewoon afwachten tot volgende week..

Hier een minder positieve ervaring. Ik had 1 november een positieve zwangerschapstest in handen, en 20 november een echo, waarbij ik dacht ruim 6 weken te zijn maar dus ook ongeveer een week terug gezet werd (wat ik al gek vond, want dan zou ik echt 2 dagen na eisprong ofzo al positief getest moeten hebben). Maar wel een kloppend hartje, dus we gingen er vanuit dat het wel goed zou zitten. Helaas bleek bij de termijn echo dat het kindje toch met net iets meer dan 9 weken was gestopt met groeien. Of dat met elkaar samenhangt weet ik natuurlijk niet zeker, maar ergens heb ik dus het gevoel dat er toen met die eerste echo ook al iets niet klopte waardoor het trager ontwikkelde om vervolgens helemaal te stoppen ofzo.

Hopelijk zit het bij jou toch gewoon goed!

Oh jeetje dat is inderdaad wel een vervelende ervaring.. Ik hoop ook zeker dat het goed zit, maar mocht dat niet zo zijn dan weet ik dat je liefst maar zo snel mogelijk..

Ik heb ook iets vergelijkbaars meegemaakt, bij de eerste echo zou ik volgens mijn eigen berekening 7+5 moeten zijn maar was toen nog geen 6 weken. Ik vond de weken daarna heel spannend, maar bij de echo 2 weken later bleek alles goed en toen was ik dus wel 8 weken. Snap nog steeds niet goed hoe het kan maar ben inmiddels 15 weken en alles gaat goed :)

Ik heb helaas een vervelende ervaring met teruggezet worden. Vanaf de eerste echo klopte de termijn in onze ogen al niet maar kindje groeide wel goed. Uiteindelijk drie keer de termijnecho gehad omdat hij volgens ons echt niet kon kloppen, uiteindelijk ons maar na de 3e keer maar bij de uitgerekende datum neergelegd. Een week later (12+3) kwamen we erachter dat het kindje helaas was overleden. Bij ons was het terugzetten dus geen goed teken maar ik hoop echt van harte dat het bij jou goed komt!!

Terug
Bovenaan