3 weken zwanger

<p>Hoi ,</p><p> </p><p> </p><p>ik had een vraag ik ben nu 3 weken zwanger en heb een beetje bloeding net zo als een menstruatie bloed . Kan dat nog een innesteling zijn ? Heb net nog getest en er staat 1-2 weken zwanger?</p>

Als ik het zo lees heb je ruim voor je NOD getest. Er wordt geadviseerd om dit niet te doen, omdat bloedverlies in dit stadium kan betekenen dat de innesteling niet goed is gegaan. Echter, dit betekent natuurlijk niet direct dat dit bij jou ook zo is. 
Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie?
Ik zou het bloedverlies in de gaten houden en nog eens testen op de dag dat je officieel ongesteld moest worden. 

4 september begon mijn menstruatie. En ik heb vandaag weer getest en is positief dus ik snap helemaal eventjes niet een maak me ook zorgen . Via de echo kunnen ze nog niks zien heellaas omdat het nog te klein is. En 6/7/8 oktober moest ik al ongesteld worden want ik wordt altijd 28 dagen ongesteld ? 

Ik had ook bloedverlies toen ik 3-4 weken zwanger was (dus test 1-2 weken). Dus je hebt niet perse te vroeg getest ofzo. 
Mijn bloedverlies heeft aangehouden tot week 20, zonder oorzaak. Nu een meisje van 7maanden. 
Het hoeft dus niks te zijn, maar er is ook een kans dat het een miskraam is. Helaas is afwachten  het enige wat je kan doen. Heel veel sterkte! 

[quote quote=10363886]4 september begon mijn menstruatie. En ik heb vandaag weer getest en is positief dus ik snap helemaal eventjes niet een maak me ook zorgen . Via de echo kunnen ze nog niks zien heellaas omdat het nog te klein is. En 6/7/8 oktober moest ik al ongesteld worden want ik wordt altijd 28 dagen ongesteld ?[/quote]
Als jouw laatste menstruatie 4 sept. was en je moest tussen 6 en 8 okt. weer ongesteld worden, dan ben je nu al 5 weken zwanger (niet 3). In het begin rekenen ze de twee weken voor de bevruchting altijd mee. 
Het bloedverlies is nog niet te verklaren en een echo is inderdaad nog te vroeg. Je kan pas over ong. 2 weken een vruchtje met hartslag zien. Nog even afwachten, het kan nog alle kanten op.

Je bent idd al ruim 5 weken zwanger dan! Ze rekenen vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie! Van 4 september tot vandaag is 5 weken en 5 dagen! De eerste 2 weken van je zwangerschap ben je nog niet echt zwanger,  maar die weken worden wel meegerekend. 
Heb je al de verloskundige gebeld? Weten ze al dat je zwanger bent? Heb je al een datum voor een eerste echo? Ik zou direct bellen morgenochtend. Zeggen dat je dus bijna 6 weken zwanger bent en bloedverlies hebt.  Afhankelijk van of het bloedverlies aanhoudt en hoe heftig het is, laten ze je misschien deze week al voor een vroege echo komen zodat ze kunnen zien of het misschien een miskraam is of niet.
Sterkte! Hopelijk valt het mee en gaat alles gewoon goed. Maar je bent wel verder zwanger dan je denkt! ;)

Oei! Dat zijn spannende weken voor jullie! 
Ik ben inmiddels 10 weken zwanger en heb het hiervoor twee keer meegemaakt en 2 x een vroege miskraam (officieel heet het een biochemische zwangerschap als je nog geen echo hebt gehad), maar dat hadden net zo goed twee zwangerschappen kunnen zijn.
Bij een bloeding heb je 50% kans op een geslaagde zwangerschap. Flink duimdraaien voor jullie dus! 
Als je bij een gynaecoloog of verloskundige loopt kunt je vragen om bloed te prikken en het hcg te laten bepalen. Mijn gynaecoloog heeft dat twee keer op rij laten doen om te kijken of het hcg afnam of toenam. Na een vroege miskraam kun je namelijk nog steeds positief testen, omdat je hcg maar langzaam afneemt. 
Heel veel sterkte in de komende tijd! Voor hetzelfde geld was het een innestelingsbloeding en ben je na 9 maanden mama!

Terug
Bovenaan