30 minuten over flesje

Hallo,

Mijn dochter krijgt is bijna 7 weken en krijgt 150cc met 5 scheppen over 5 flessen.

Ik gebruik dr brown speen maat 1. Nu duurt het alleen best lang voordat ze haar fles leeg heeft, soms wel ruim 35 minuten. Niet alle flessen gaan op en af en toe komt er weer wat uit. Maar ze blijft vaak wel door drinken.

Nu ben ik aan het kijken of we een grotere speen moeten gebruiken. Bij dr brown is dat een speen voor 3+ maanden. Nu ben ik bang als ik die gebruik ze te snel dringt en ze last van krampjes ofzo krijgt.

Heeft iemand ervaring met de spenen van dr brown of heeft iemand andere tips om mijn dochter sneller te laten drinken?

Groetjes

Ellen

Hoi.

Gewoon proberen. Merk je dat het te snel gaat dan volgende fles weer oude speen gebruiken.

Je merkt snel genoeg als het te snel gaat.

Succes.

Gr Renske

Hoi,

Mijn dochtertje van 9 weken doet hetzelfde. Ze krijgt evenveel drinken en ook even vaak. De eerste 10 minuten drinkt ze effectief en drink ze 120ml op. De rest van de tijd drinkt ze langzaam. Maar als ik de fles weg houd dan hapt ze nog.

Ik vind het zo prima en ze heeft dr zelf ook geen last van. Ik hoop dat het vanzelf beter wordt en vraag de volgende x bij het cb om tips.

Drinkt jouw dochtertje het hele half uur wel effectief?

Je zou die speen kunnen proberen. Eventueel kun je wat johannesbroodpitmeel erdoor doen om het wat te verdikken.

Groetjes

Hoi, onze zoon van bijna 6 weken doet precies hetzelfde... met pamper verschonen, fles geven en boeren zijn we een uur bezig. De ene keer gaat de fles wel leeg maar vaak laat hij 20tot40 cc staan. Soms helpt het om hem tussendoor te laten boeren maar helaas niet altijd. Hij krijgt sinds donderdag 5x150cc en in de nacht 120cc. Wij gebruiken Avent flessen. Lees verder mee met dit topic voor eventuele tips.

Mijn dochter is 7 weken en doet ook lang over de fles 30/45 minuten. Als ze echt te langzaam gaat drinken dan verschoon ik haar luier. Meestal drinkt ze daarna wel door. Of kleine pauze van 10 minuten wil ook wel goed helpen. Zolang ze op 5 flessen blijft zitten niet al te druk maken. Ik zit nog met 7/9 flessen. Ze drinkt vaak alleen kleine flessen. De ene keer 205 en andere keer maar 60. Maar als de fles te snel leeg gaat biedt ik gewoon meer aan.

Tegen mij zeiden ze op het consultatiebureau dat het het mooiste is dat ze minimaal 20 minuten over het flesje doen en maximaal 40 minuten. Dus dan zit je daar keurig tussen in!

Onze dochter drinkt vaak heel snel, moet haar echt afremmen. Anders heeft ze nog zuigbehoefte na de fles en nog niet een verzadigd gevoel.

30 minuten doen over de fles is juist alleen maar goed lijkt mij.. :)

Liefs

Bedankt voor de berichten dames. Mijn cb is niet echt van het tips of advies geven helaas. Die blijven een beetje vaag over dit onderwerp.

Ik ben begonnen met de grotere speen, maar toen deed ze er een kleine 15 minuten over en kwam er ook snel weer wat uit. Nu proberen we overdag de kleine speen en de laatste voeding de grote, omdat ze over die het langste doet (ze kukelt steeds in slaap) dat gaat tot zo ver goed.

Succes allen!

Hoi,

Toen ik over ging naar het volgende speen nummer van Dr Brown`s maakte ik 2 flesjes eerste met de speen die hij gewend was en een 30-60 cc met de volgende grotere speen. Met de kleinere speen kon hij zijn dorst weg drinken en het tweede flesje om te wennen aan de grotere toestroom aan melk. Bij grotere speen opening kunnen ze zich snel verslikken omdat ze HONGER hebben  en dus als een malle beginnen te lurken aan de fles. Dit was voor mijn zoontje DE oplossing om te wennen aan een grotere speen.

Terug
Bovenaan