30 uur reizen


Hallo allemaal,
Ik heb een vraag/ probleem en wil graag advies van iedereen die denkt wat te weten. Ik woon in Darwin, Australia en heb een dochtertje van bijna 5 maanden, Nissa. In januari, als ze acht maanden is vliegen Nissa en ik naar Nederland. Dit wordt een superlange vlucht en ik weet niet zo goed hoe me voor te bereiden. Mijn ouders betalen mijn ticket maar aangezien Quantas 75% van mijn ticketbedrag voor Nissa vraagt als ik haar een stoel boek wil ik dit liever niet. Dat bedrag is me echt teveel naar mijn ouders toe. Ik moet dus met Nissa op schoot. Hoe ga ik dat doen? En hoe zit dat met zo'n wiegje, wat betaal je daar voor? Hoe kan ik Nissa en mezelf een goede reis bezorgen? En hoe zit het met je kinderwagen, kan die mee? Heeft iemand ervaring, tips voor lange vluchten? bedankt
 
Hi,

Voor zover ik weet kan je in het vliegtuig een bassinet vragen (dat is zo'n hangmatje voor je baby), het kan zijn dat je deze   van te voren kunt reserveren en anders vroeg inchecken om er één te bemachtigen (even navragen bij de reisorganisatie). Een buggie kan mee tot aan de gate, daar neemte de stuwardes hem over om in de laadruimte te doen. Bij aankomst krijg je hem ook gelijk weer terug.
Bij lange reizen (wij gaan meestal met de auto) hou ik de kleintjes bezig met speelgoed wat ze nog niet vaak gezien hebben (voorkeur voor lichtjes, muziekjes, etc). Tijdens het opstijgen en dalen een flesje bij de hand houden (of de borst) om de oortjes goed open te houden (slikken is daar heel goed voor). Neusspray is ook aan te raden, zoutoplossing om de slijmvliezen wat vochtig te houden (lucht is droog in vliegtuig). Verder wat soepstengels, koekjes, rijstwafeltjes etc. bij de hand houden om je kleintje wat extra te verwennen....
Hopelijk slaapt je kindje veel tijdens de reis.

Succes, groetjes Nynke
 

Hi, niks aan Nynke's verhaal toe te voegen.Ben ik t weer met je eens Nynke...LOL.Maar over de speelgoedjes/boekjes, pak ze in, dat geeft nog meer afleiding&plezier.Wij zijn  met Brendan toen hij 1jr&9mnden was,met de auto van Ierland naar Roemenie gereden.Een lange reis, maar die kadootje waren n perfecte afleiding&steeds goed voor n nieuw spelletje/lach.Veel succes Maroesca
 
Terug
Bovenaan