30 weken controle - ligging placenta!

<p>Goedemorgen allemaal!</p><p>Een vraagje.... heb vandaag de 30 weken controle en ben nu 31.5 weken zwanger. Ze gaan de ligging van de placenta controleren omdat ik die voor had liggen. </p><p>Nu hoorde ik met de 20 weken echo dat zoiets ook vaginaal kan gedaan worden. Iemand hier een idee van? Of die hetzelfde heeft mee gemaakt maar een normale echo heeft gehad ipv vaginaal? </p><p>Hoor het graag! </p><p>Liefs Demi</p>

Hoi! Ik heb hetzelfde gehad en bij mijn hebben ze destijds beide gedaan. Eerst een controle via de buik en daarna ook nog inwendig, om het extra goed te kunnen zien. Volgens mij ligt het er ook een beetje aan of je kleintje al wat ingedaald is, mijn dochter lag al best laag dus ze konden het uitwendig niet goed genoeg zien. 
Succes, hopelijk is ie verplaatst! 

Niet bij het controleren van de placenta, maar mijn eerste echo was wel inwendig. Ook bij 20 weken echo nog een extra inwendige echo gehad ivm bloedverlies. Vond het superspannend, ben niet zo van dat gefrutsel daar beneden, maar eigenlijk stelde het niks voor. Het echo-ding gaat dan een klein stukje naar binnen, dat voel je, maar het doet niet pijn, en voelt niet echt vervelend ofzo. Voor je het weet is het voorbij. Veel succes!

Bij mij hebben ze het enkelt uitwendig gedaan, maar bij mij was die zodanig verplaatst dat het duidelijk te zien

*te zien was dat deze niet meer voor de uitgang lang! 

Leuk joh, forum via telefoon.. perongeluk iets te snel op plaatsen gedrukt.

Terug
Bovenaan