30 weken echo!

Vandaag bij de gyn geweest voor de 30 weken echo. Bij 25 weken waren we er door een lcihte bloeding achter gekomen dat mijn placenta wel heel laag ligt, net niet over de baarmoedermond. Nu wilden ze dus met 30 weken nog eens kijken, want in de meeste gevallen groeit ie gewoon mee omhoog. Ik had er goede hoop op, maar nee hoor... niets veranderd. Balen!!
Met het kindje was alles goed, dus dat is dan wel erg fijn maar ik moet nu met 34 weken weer terug komen en dan gaan ze beslissen of ik thuis kan bevallen. Dat kan alleen als ie dan wel omhoog is gegroeid! En als dat dus niet het geval is dan wordt het sowieso een ziekenhuisbevalling... maar of het dan vaginaal kan of toch een keizersnede wordt dat zullen we de volgende keer horen.

Grr... had liever gewoon lekker rustig de laatste 10 weken afgewacht. Zit niet te wachten op een ziekenhuisbevalling!

Wel een beetje teleurgesteld dus!

ik heb de placenta ook laag liggen. Maar met de 20-weken-echo waren ze er niet ongerust over.
Krijg nu met 35 weken nog een liggings-echo. Meteen even checken waar de placenta ligt.
Ik wil ook deze keer weer gewoon bevallen.

Is eigenlijk toch wel raar....alles goed met jou en de baby en dan zou je misschien toch nog complicaties of keizersnee krijgen. En dat alles vanwegen de placenta. Je zou toch deneken dat moeder natuur daar rekening meer houd ???

nou veel succes en ik hoop voor je dat je op ze minst een normale ziekenhuis bevalling mag krijgen

Hey Jeanine,

Dat is nou precies mijn gevoel. De zwangerschap gaat prima en met het kindje is alles heel goed! En toch zit je met een onzekerheid!

maar goed... alles beter dan dat het met het kindje niet goed zou zijn... dat hou ik me dan maar voor! Sommige mensen zitten met ernstige complicaties... dit valt nog wel mee maar is ook niet leuk!

JA HET IS GEWOON EVEN NIET LEUK!

xxx

ik begrijp helemaal wat je bedoelt, maar heb je de placenta ook aan de voorwand?
Dat is inderdaad jammer ik zou me ook meteen zorgen maken, bah en dan moet je nog eens 4 weken wachten tot 34 weken....voordat dat je echt iets weet.... Nou ja gelukkig dat alles goed is met de baby.

hey bloempje

dat is idd heel erg vervelend allemaal...
en als jij je op een thuisbevalling heb verheugd is het idd een grote domper dat je nu niet meer weet waar je aan toe bent...
alles gaat goed en dan nog word je even in onzekerheid gebracht die laatste weken heel fijn.. NOT.
maar goed even afwachten maar meer kun je niet doen...

mijn placenta ligt dus ook laag nou krijg ik zo ie zo een keizersnee dus voor mij maakt het in dit geval niet zo heel veel uit...
ik moet wel zeggen dat dit voor het eerst is dat ik het zo veel om me heen hoor dat die placenta aan de voorkant lig en heel laag.. bij mijn andere twee zwangerschappen had ik dat allemaal niet... en hoorde je der ook niet zo veel vrouwen over als dat ik nu hoor ... wist echt niet dat dat nog zo veel voor kwam..maar goed...
probeer niet te veel tepiekeren...
en ik zal duimen voor je dat het allemaal nog goed gaat komen!!!

heel veel succes!!

liefs shirl.

Jij moet nog 3 weekjes wachten dus... Las net je reactie bij mij bericht ;)

Balen zeg dat dat nog even duurt maar wieweet trekt ie toch nog op. Hoop het voor je als je je op een thuisbevalling hebt ingesteld dan is dit toch even een domper.. Ik zou zowiezo al in het ziekenhuis bevallen dus voor mij is de kans alleen aanwezig dat het een keizersnede word. Maar dat zien we dan wel weer. Duurt voor mij (hopelijk) nog even.

Terug
Bovenaan