30 weken echo

Ben nu 30 wkn en bij de vk kreeg ik te horen dat je tegenwoordig met 30 wkn ook nog een groei echo krijg.
Wij moeten naar een echo praktijk die voor meerdere vk de echo's doen en kregen normaal de 10 wkn (termijn) en 20 wkn (screening) standaard aangeboden. Nu dus ook de 30 wkn echo. Er is me verzekerd dat het nieuw is en verder niet uit bezordheid is maar zijn er hier meer die het aangeboden gekregen hebben.?
Er zijn trouwens ook helemaal geen klachten bij mij, vind het alleen wel gelijk spannend omdat niemand er nog van gehoord heb

Groetjes
 
Het wisselt inderdaad per vk of dit wel of niet gebeurt. Bij ons gebeurt het standaard niet. Omdat mijn BMI verhoogd is, krijg ik wel een groeiecho. Vaak kijken ze bij zo'n echo hoe het inderdaad met de groei van de baby gaat.
 
Inhet ziekenhuis noemen ze het ook een 30 weken oftewel groei echo ik heb m dinsdag staat al een maand vast niks geen zorgen over maken hoor
 
Ik ben 29+2 en kom vandaag van de vk vandaan en die repte er met geen woord over. Ik loop dan wel bij het geboortecentrum in Amsterdam (die van Beatrijs Smulders) en die zijn sowieso niet zo happig op pre-natale screening. Je moet er wel echt zelf om vragen. Jammer vind ik dat. Ik heb over drie weken pas weer een afspraak. Ik ga mijn zorgverzekeraar maar eens vragen...
 
ja ik heb hem ook gehad de 30 weken echo althans iets eerder maar ze noemde het hier ook een groeiecho. Nu krijg ik elke week een echo om te kijken of alles goed blijft gaan met de kleine ivm het vele vruchtwater.
 
Hay hay,

Stiekum hoop ik dat ze dat nog gaan doen! Kan ik nog één keer spieken!

Ik heb mijn verloskundige niet gehoord over deze echo maar anderen hier wel...........

afwachten dus!

P.s: ik dacht dat ze het alleen deden als het kindje qua groei voor of achter loopt maar misschien is dit verschillend......

Liefs
 
Hoi hoi, ik heb ook niet gehoord van een 30 weken echo, nu heb ik wel iedere drie weken controle in het ziekenhuis en heeft de gyn afgelopen dinsdag nog gekeken hoe de baby groeit, dat zag er allemaal goed uit. Ik hoef nu pas over drie weken terug te komen, dan ben ik 33 weken dus dat zal geen 30 weken echo meer zijn ;-)

Maar altijd wel leuk om even in je buik te kunnen spieken wat die kleine allemaal uitspookt.

xxx
 
Terug
Bovenaan