30 weken en flinke buikpijn, WAT kan dit zijn??

hallo,
Ik ben nu 30 weken zwanger en ik zit nu al 1,5 uur op met flinke fijn bovenin mijn buik.
In de buurt van mijn maagstreek zeg maar.
Ik kan geen enkele houding vinden waarin het minder wordt.
wie weet wat dit kan zijn en wat ik moet doen??
liefs Ciske

Is moeilijk te zeggen maar omdat je zegt dat het bij je maagstreek zit, misschien duwt de baby tegen je maag en heb je maagpijn? De baby word natuurlijk steeds groter en je maag kan dan een beetje in de verdrukking komen.

Hoe dan ook, ik zou de vk even bellen voor de zekerheid om te vragen wat   zij denkt.

Hopelijk ben je snel van de pijn af!

Jane (sept forum)

Is het het gevoel alsof de baby er aan de bovenkant uitscheurt dat heb ik namelijk regelmatig ERG pijnlijk, gewoon even je VK bellen die zal waarschijnlijk zeggen dat het beurs is zoals bij mij, maar better safe than sorry..

Ik hoop dat het snel minder word!!

ik zag trouwens op je eigen maandforum dat je een tweeling verwacht, dan heb je natuurlijk nu al stukken minder plek in je buik dan iemand die 1 kindje verwacht. Maar ik zou toch de gyn even bellen voor de zekerheid.

Hallo,

Ik hoor hier eigenlijk niet maar wil effe reageren. Heb net ook al op een ander berichtje gereageerd van iemand met ook pijn in bovenbuik.
Ik heb zelf rond de 32 weken zwschap ook heftige pijn in mijn bbuik gehad en ben ermee door blijven lopen omdat ik dacht ( de VK ook ) dat het mijn baarmoeder was die tegen mijn maag lag. Achteraf bleek ik wel iets ernstigs te hebben en heb ik 3 weken in het zhuis gelegen. Ik heb geluk gehad.
Wat ik wil zeggen is, bel gewoon even de VK en laat je bloed, bloeddruk en urine even controleren. Het kan niets zijn maar heftige pijn in de bbuik hoort niet. Idd better safe than sorry.

Sterkte

hallo allemaal!
Bedankt voor jullie reacties.
De pijn is nu nagenoeg weg, maar ik heb   vanmorgen toch maar naar de gyn gebeld.die vertrouwde het niet helemaal en zei dat ik naar het ZH kon komen. ik heb dus vanmorgen allerlei onderzoekjes gehad en een CTG-scan.
Eigenlijk is alles wel oke op mijn hemoglobine gehalte en bloeddikte na, ik heb geen ijzertekort, maar een teveel aan ijzer, daardoor is mijn bloed dikker.
Ook dit kan wijzen op een beginnende zwangerschapsvergiftiging, maar het kan ook zijn dat het mijn normale waardes zijn.
Dus ik moet woe weer terug voor dezelfde onderzoekjes, om te kijken of het veranderd is of niet. En vrijdag had ik sowieso een afspraak en die blijft ook gewoon staan...Al met al veel ziekenhuis voor mij deze week.
maar vooralsnog zag het er allemaal prima uit!

groetjes Ciske

Terug
Bovenaan