30 weken en voel de baby minder

Hi meiden!<br />Ik ben inmiddels alweer 30 weken zwanger, weken vliegen voorbij! Nu is het wel zo dat ik hem sinds 1,5 dag minder voel… placenta ligt aan de voorkant. Iemand die dit ook heeft? Vanaf wanneer moet je je verloskunde bellen? <br />Hoor graag van jullie!!<br />Groetjes, Kelly<br />
 
Ik ben geinstrueerd om in dit soort gevallen altijd de verloskundige te bellen voor overleg. Daarnaast even op je linkerzij gaan liggen (dan hebben ze het meeste ruimte) en tellen hoe vaak je hem voelt
 
Bij twijfel altijd bellen! De baby wordt ook groter en de ruimte steeds beperkter, dus de bewegingen gaan ook anders worden. Meer schuiven en 'grotere bewegingen' ipv de schopje die je in het begin voelde. En de baby gaat langere slaapcycli maken, dus het kan ook langere tijd stil zijn want dan slaapt hij gewoon. Maar... Bewegen moeten ze tot het einde blijven doen en als je je zorgen maakt of twijfelt, gewoon even bellen, daar zijn ze voor! 
 
Gewoon even bellen hoor! Echt doen :) 
Ik moest dan een glas koud water drinken en een uurtje op mijn linkerzij gaan liggen. Dan even bijhouden wanneer en hoevaak ik beweging voelde. 
Er kunnen inderdaad verschillende redenen zijn (zoals inderdaad minder ruimte, meer rust) die wij zo vanaf een scherm natuurlijk niet goed kunnen inschatten en daar zijn dus echt de verloskundigen voor :) 
 
Ik had dit ook toen ik 29/30 weken was. Verloskundige gebeld en mocht langskomen voor een echo.
Mijn placenta ligt aan de achterkant dus voel haar altijd heel duidelijk. Wat bleek mevrouw was in een stuit gaan liggen en zat op haar beetjes. Doordat de beentjes het krachtigst zijn en ze daar op zat voelde ik haar minder.

Luister naar je gevoel en als je hem/haar minder voelt gewoon bellen!
 
Gewoon de verloskundige bellen!
En tot je terecht kan inderdaad liggen op de linkerzij, glas koud water en proberen contact te maken met de baby en kijken of je hem voelt. 

Ik heb de baby laatst ook een paar dagen even wat minder gevoeld, waarschijnlijk omdat hij toen een paar dagen dwars lag en met z'n handen en voeten op een plek lag waar ik em niet zo goed voelde, terwijl hij eerder steeds in mijn zij trapte. Maar beter een keer te vaak op controle geweest dan een keer te weinig. ;)
 
Toch altijd de verloskundige bellen als je de baby minder voelt bewegen. Volg je gevoel... Ik ben twee weken geleden bevallen aan 35w5d. Ik voelde de maandag ons babytje naar mijn gevoel minder bewegen. Naar ziekenhuis voor monitor, baby was inderdad zeer stil. Dan dextro gehad en kwam wat meer beweging in... Maar 5 minuten later spontaan vliezen gebroken en 1u later onze kleine man in onze armen... Het moet toch zijn dat er wat was, waardoor hij zo vroeg is gekomen. Dus: altijd je gevoel volgen 
 
Terug
Bovenaan