30 weken zwanger en stuitligging

ik ben vandaag bij de gyn geweest voor een groeiecho en daar zagen ze op dat de kleine in een stuit lag, en dat terwijl hij 2 weken geleden nog erg diep met zijn koppie in me bekken lag. niks indalen dus.
vanochtend nog dacht ik dat ik zo geprikt werd door een knie, dus ik heb die weggeduwd, en het bleek dus later dat ik tegen zijn hoofdje aan het duwen was. schrok er wel van.
iemand tips voor draaien of maak ik me veels te druk hierover.
 
Volgens mij mag het kindje nog draaien tot 34 of 35 weken. En kan het nu nog draaien. Dus ik zou nog even een paar weekjes wachten.

succes
 
Dat is wel vervelend.
Mocht het niet draaien dan gaan ze dat in zh of bij VK nog via buik proberen.
Ook zijn er speciale yoga oefeningen voor die kindje nog kunnen laten draaien.
Met 30wk heeft het nog genoeg ruimte om te draaien.
 
Je kan proberen, via Majo-therapie de baby te stimuleren. ( ff op google kijken). Ons kleintje lag ook eerst goed en ingedaald volgens een VK. Een week later bleek ze tot terug geduikeld te zijn en lag ze met 38,5 wk dwars . Haha, wij hebben een vervelend muziekdoosje laten spelen op de hoogte van haar hoofd. Een paar dagen later lag ze weer goed. Met 30 wk zou ik er zeker nog geen drukte over maken hoor.
 
maak je geen zorgen!!!!! met 30 weken kunnen baby's nog alle kanten op. dus het zegt nog niks dat hij/zij nu in stuit ligt.
als het kindje in ongeveer week 36 nog niet goed ligt kunnen ze in het ziekenhuis het kindje laten draaien. dit doen ze door het kindje van buitenaf vast te pakken en een zetje te geven de goede richting in.
dit klinkt trouwens enger dan het is hoor. mijn kindje is het weekend plots verkeerd gaan liggen, en aangezien ik bijna 39 weken ben en een groot kindje verwacht moest ik meteen naar het ziekenhuis voor een draaipoging. het is geen fijn gevoel, maar ook niet echt een ramp.

en dat je het kindje een duw tegen zijn/haar hoofdje hebt gegeven, het kindje zit goed verpakt en kan echt wel tegen een stootje(neem aan dat je niet keihard in je buik geslagen hebt)
 
Hoi,

Rond week 33 kun je moxa therapie proberen.

Bij lag het ook in eens in een stuit en bij week 33 niet meer.
ben vandaag weer geweest en lag nog steeds goed.
ben nu 36 weekjes dus hopelijk blijft het zo liggen.

Het handmatig laten draaien zou ik zelf nooit laten doen. Aangzien ik zelf denk dat er een reden is dat een kindje zo gaat liggen. Het draaien is ook niet geheel zonder risico en daarbij draaien ze vaak terug.

Bij moxa therapie worden jij en de baby niet aangeraakt.
dus dat is een stuk veiliger. En daarbij lukt het ook vaker.

ik zou gewoon nog even afwachten.
En als je het gevoel hebt dat het probeert te draaien ga dan op handen en knieen zitten. laat je buik dan hangen. dan krijgt het meer ruimte.

succes ermee.

groetjes Renske
 
het grappig is , dat ik helemaal niet heb gemerkt dat de kleine zich heeft gedraaid.
had alleen wat meer last van maagzuur.
ik ga zeker weten even kijken voor moxa therapie.
maar wacht eerst nog even volgende week donderdag af, dan moet ik weet naar de vk.
 
Terug
Bovenaan