30 weken zwanger en stuitligging

paar dagen geleden had ik jullie verteld dat ik dacht dat de kleine al aan het indalen was.
nou ben ik vandaag bij de gyn geweest voor een groeiecho en daar zagen ze op dat de kleine in een stuit lag, en dat terwijl hij 2 weken geleden nog erg diep met zijn koppie in me bekken lag. niks indalen dus.
vanochtend nog dacht ik dat ik zo geprikt werd door een knie, dus ik heb die weggeduwd, en het bleek dus later dat ik tegen zijn hoofdje aan het duwen was. schrok er wel van.
iemand tips voor draaien of maak ik me veels te druk hierover.

Een baby kan nog prima draaien tot het echt is ingedaalt. Ik zou proberen het los te laten, je kan het nu laten draaien maar kans is groot dat het toch weer terug draait. Het mag nog alle kanten op tot de 34e week en vaak gaan ze het dan uitwendig proberen te draaien als dan blijkt dat het nog steeds in stuit ligt.
Kortom ik denk voor dit stadium dat je je er te druk over maakt, al kan ik me er wel heel wat bij voorstellen. Hier ligt het namelijk ook in stuit.

Maar komt vast goed. 96% van alle kindjes draait voor de 34e week vanzelf.
misschien geeft dat je wat steun.

X

Ik snap dat je je er een beetje druk om maakt, ik zou hetzelfde doen denk ik.. Maar idd wat butterfly ook al zegt is dat het nog alle kanten op kan draaien. Vanaf week 35 ligt het als het goed is ingedaald en draait het niet meer, maar zelfs dan kan het nog draaien. Was de kleine wel goed gegroeid?? Probeer je niet al te druk te maken, over een paar weken kun je pas echt zeggen hoe het ligt. Heb je dan ook weer een echo?
Ik had vandaag controle en heb 16 mei de liggingsecho, volgens de vk ligt het kindje al met hoofdje naar beneden, maar kan het nog alle kanten op gaan.
Groetjes Michelle

Hier lag de kleine met de 32-weken controle ook nog met de billen naar beneden hoor! En die keer daarvoor lag het overdwars. Als het de volgende keer nog in een stuit ligt dan moet ik naar de gyn. Maar ik maak me niet echt druk hoor, mijn dochter lag zo laat ook nog in een stuit. Ze kunnen nog alle kanten op. Ik zou me dus als ik jou was ook geen zorgen maken!

Die van mij zit ook lekker rechtop, daardoor heb ik het behoorlijk benauwd, maar ze gaan er pas wat aan doen met 36 weken zei de arts, vaak draaien ze nog, maar de vk vertelde me wel dat ze een beetje kunnen indalen als ze andersom liggen.

Mijn ukkie heeft ook tot 30 weken in een stuit gelegen vanaf 20 weken zwangerschap maar is sinds vorige week helemaal gedraaid.
Ik moet ook deze week weer voor controle dus ben benieuwd hoe het er nu bij ligt.
Ze kunnen nog draaien tot 34 weken dus het kan nog even. Maar even afwachten dus.

Veel succes ermee.

Groetjes dipsy

De vk zei tegen mij dat ze zelfs nog tot 36 week kunnen draaien. En dus bij 36 week gaan ze de baby draaien als ie nog in een stuit ligt dan.

En idd, ik las ook dat 96% van alle baby's zelf nog optijd draait!
Maak je niet te druk, over een paar weken ligt jou baby vast ook met zn hoofd naar beneden!

de kleine ligt verder wat betreft groei, mooi op schema:D
ik laat het voor nu idd rusten, kan er verder toch weinig aan doen. ik moet over 9 dagen weeer naar de vk. heb dan helaas geen echo.
ik denk dat de kleine 1 dag voor de echo is gedraaid, want heb pas sinds 2 dagen die schopjes onderin. niet echt fijn gevoel.

Terug
Bovenaan