30 weken

Maandag ben ik 30 weken zwanger en moet ik weer op controle bij de vk. Ik moet weer bloedprikken omdat ik B-negatief ben, ook krijg ik een injectie ivm rheseus factor.... Zijn hier meer meiden die dit ook krijgen/hebben?
 
Ja, vorige week weer gehad, bij de eerste twee ook. En als je pech hebt na de bevalling ook, ligt aan de rhesusfactor van de baby.
Het is een beetje vervelende prik, omdat de vloeistof stroperig is. Het duurt ook best lang om hem te zetten. Na de prik je been masseren en daarna wandelen of fietsen helpt goed tegen een stijve plek. Ik heb er vorige week totaal geen last van gehad.
 
yep....ben ook rhesus negatief.
Heb bij mijn eerste ook de prikken gehad. Ik had ook een punctie gehad en daarna krijg ik ook weer zo'n prik. In mijn kont nogwel. Die deed pijn !!!!! heb 3 dagen sleht kunnen zitten van de pijn.
Zie er nu ook weer tegenop al die prikken.
Gelukkig is mijn zoontje ook negatief waardoor ik na de bevalling geen prik meer gekregen heb...pufffff.

Het is geen leuke bijkomstigheid ....maar het is voor een goed doel. Dus even doorzetten weer.
Veel succes
 
Hoi

ik heb het nog niet gehad maar krijg er wel 1.
Ben ook rhesus negatief. Bij mijn eerste heb ik er geen 1 gehad maar gelukkig was hij ook rhesus negatief dus hoefde ik achteraf geen prik. Maar dat is al 6,5 jaar geleden. Is wel weer wat veranderd sinds die tijd. Succes allemaal.
 
ps houd er wel rekening mee dat je negatief bent. Dus stel dat je mocht vallen, flink stoten aan de buik of zoiets meld dit dat direct.
Je hebt dan ook een prik nodig !!!!

Ik zo'n geval kaner bloedverwisseling zijn tussen jou en de baby, en als hij/zijn positief is, dan heb je een probleem. Maar hoe dat nu precies zit kan je beter even opzoeken op internet
 
Terug
Bovenaan