Hoi hoi!
Heb je alleen een zelftest gedaan of ook de test bij de GGD? Vanochtend heb ik met 23+3 positief getest met een zelftest. Helaas voel ik me ook echt wel beroerd. Er staan meerdere ervaringen van andere dames hier op het forum. Gelukkig over het algemeen lijkt het meer op een kortdurende griep zonder gevolgen voor de baby. Mijn verloskundige gaf ook aan dat ik me niet druk hoef te maken en dat het wel slim is om je temperatuur extra in de gaten te houden. Mocht je temperatuur 38 graden of hoger worden, dan is het verstandig paracetamol in te nemen tegen de koorts. Volgens haar is koorts altijd een risico dus het is noodzakelijk om die te onderdrukken. Blijft de koorts hoog ondanks paracetamol, dan werd geadviseerd aan de bel te trekken.
Verder maken ze bij de verloskundige extra groeiecho's na een coronabesmetting. Ze hadden bij mij in de praktijk nog geen negatieve gevolgen gezien, alleen omdat er weinig over bekend is doen ze het wel extra nakijken.
Ik hoop dat je snel zult herstellen en niet te angstig bent! Stress is ook niet goed natuurlijk.
Beterschap en liefs!